آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیغذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : دلمه بادمجان و قارچ

آشپزی با قارچ : طرز تهیه دلمه بادمجان و قارچ

در سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای ایرانی خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای لذیذی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم دلمه بادمجان و قارچ است. می توان از این دلمه به صورت پیش غذا نیز استفاده نمود. طرز تهیه دلمه بادمجان و قارچ به‌ صورت زیر است:

مواد لازم:
  1. پیاز: 3 عدد
  2. سیر: 3 حبه
  3. لپه: 1/2 پیمانه
  4. برنج: 1/2 پیمانه
  5. گوجه‌ فرنگی: 3 عدد
  6. بادمجان دلمه‌ای: 5 عدد
  7. سبزی دلمه: 200 گرم
  8. گوشت چرخ‌ کرده: 100 گرم
  9. رب گوجه‌ فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
  10. نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

 

طرز تهیه:

ابتدا لپه و برنج خیس شده را نیم پز کنید و کنار گذاشته تا خنک شود. 2 عدد پیاز و 2 حبه سیر را خرد کرده و سرخ‌ کنید و سپس گوشت چرخ‌ کرده را اضافه کنید و ادویه زده و تفت دهید سپس رب گوجه‌ فرنگی را اضافه کنید. لپه، برنج و سبزی دلمه را اضافه کنید تفت دهید تا رنگ سبزی تغییر کند سپس شعله را خاموش‌ کنید. داخل بادمجان‌ها را خالی کنید و داخل آن‌ها را با مواد پرکنید. سیر و پیاز باقی‌ مانده را خرد کرده و سرخ‌ کنید و گوجه‌ فرنگی را به آنها اضافه کنید تا نرم شود، سپس 2 لیوان آب اضافه می‌کنیم و ادویه بزنید.حال بادمجان‌ها را داخل سس قرار دهید اجازه دهید 45 دقیقه روی شعله بماند. حالا دلمه بادمجان ما آماده سرو می باشد.

نوش جان

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا