آموزش آشپزی با قارچ های خوراکی

آموزش آشپزی : دلمه قارچ با پنیر

آشپزی با قارچ : طرز تهیه دلمه قارچ و پنیر

در سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک خوراک گیاهی و رژیمی جذاب و خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای لذیذی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم دلمه قارچ و پنیر است. این غذا به علت نداشتن گوشت یک غذای گیاهی محسوب می شود و گزینه بسیار مناسبی برای افراد گیاه خوار یا به اصطلاح وجترین، می باشد. همچنین می توان از آن به صورت پیش غذا نیز استفاده نمود. طرز تهیه دلمه قارچ و پنیر به‌صورت زیر است:

مواد لازم:
  1. قارچ: 200 گرم
  2. کره پاستوریزه: 1 قاشق غذاخوری
  3. سیر خرد شده3 حبه
  4. آب‌ لیمو:1 قاشق غذاخوری
  5. پنیر گودای رنده شده: 50 گرم
  6. گردوی خردشده30 گرم
  7. پنیر پیتزا رنده شده: 3 قاشق غذاخوری
  8. قارچ برای دلمه: 6 عدد بزرگ
  9. نمک و فلفل: به مقدار لازم

 

طرز تهیه:

ابتدا قارچ ها را شسته و خرد کنید. سیر را با کره تفت دهید تا نرم شود. پس‌ از آن قارچ‌ های خردشده را همراه با آب‌ لیمو به سیر اضافه کنید و به مدت 7– 5 دقیقه تفت دهید تا آب آن‌ها کشیده شود. آنگاه نمک و فلفل را بیفزایید و از روی حرارت بردارید.
پنیر گودا و گردو را به آن اضافه کنید و باهم مخلوط نمایید. سپس کلاهک 6 عدد قارچ بزرگ را جدا کنید و مقداری از داخل قارچ‌ها را خالی کنید و با محتویات آماده‌ شده داخل قارچ‌ها را پرکنید.

روی هرکدام از قارچ‌های پرشده، مقداری پنیر پیتزا ریخته و در طبقه‌ی وسط فری که از قبل با حرارت 200 درجه‌ی سانتی‌گراد گرم شده، به مدت 15– 12 دقیقه قرار دهید. سپس دلمه قارچ ما آماده سرو کردن در کنار سس دلخواه می باشد.

نوش جان

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا