غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : دلمه سیب زمینی و قارچ

آشپزی با قارچ : طرز تهیه دلمه سیب زمینی و قارچ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک خوراک گیاهی جذاب و خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای لذیذی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم دلمه سیب زمینی و قارچ است. این غذا به علت نداشتن گوشت یک غذای گیاهی محسوب می شود و گزینه بسیار مناسبی برای افراد گیاه خوار یا به اصطلاح وجترین، می باشد. همچنین می توان از آن به صورت پیش غذا نیز استفاده نمود. طرز تهیه دلمه سیب زمینی به‌ صورت زیر است:

 

 

مواد لازم:

  1. سیب زمینی: 1 کیلوگرم
  2. تخم مرغ: 1 عدد
  3. آرد: 1/2 پیمانه
  4. نمک: به مقدار لازم
  5. فلفل سیاه: 1 قاشق چای خوری
  6. زردچوبه: به مقدار لازم
  7. روغن: به مقدار لازم
  8. قارچ: 300 گرم
  9. روغن: 3 قاشق سوپخوری
  10. پیاز: 1 عدد
  11. سبزی شبت: به مقدار لازم
  12. نمک: به مقدار لازم

 

طرز تهیه:

ابتدا برای تهیه مواد میانی، روغن را در ظرف مناسبی روی حرارت گرم کنید و پیاز ریز خرد شده را در آن تفت دهید تا تغییر رنگ دهد. قارچ را اضافه کرده و تفت دهید تا آب قارچ بخار شود. نمک، فلفل سیاه و مقداری شبت خرد شده اضافه و مخلوط کنید. سیب زمینی‌ها را در آب بپزید، سپس پوست آن‌ها را بگیرید، له کنید.

تخم مرغ، آرد، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه و مخلوط کنید. گلوله‌هایی از مخلوط به دست آمده جدا کنید و وسط هر یک مقداری از مواد میانی قرار دهید و دوباره آن‌ها را ببندید آنها را کف دست خود کمی پهن کرده و سپس در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی و برشته شوند. سپس دلمه سیب زمینی آماده سرو است.

نوش جان!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا