آموزش آشپزی با قارچ های خوراکی

آموزش آشپزی : دلمه مرغ و قارچ

آشپزی با قارچ : طرز تهیه دلمه قارچ و مرغ

در سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک خوراک  خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای لذیذی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم دلمه مرغ و قارچ است. این غذا را می توان به عنوان غذای اصلی و هم به عنوان پیش غذا سرو نمود. طرز تهیه دلمه مرغ و قارچ به‌ صورت زیر است:

مواد لازم:
  1. گوشت گوسفند: 500 گرم
  2. لوبیا سبز: 500 گرم
  3. گوجه‌ فرنگی2 عدد
  4. سیر رنده شده: 2 حبه
  5. پیاز: 1 عدد (ژولین شده)
  6. آب‌ غوره2 قاشق سوپخوری
  7. رب گوجه‌ فرنگی2 قاشق سوپخوری
  8. روغن سرخ‌ کردنی: به مقدار لازم
  9. نمک: به میزان لازم
  10. فلفل سیاه: به میزان لازم
  11. زردچوبه: به میزان لازم
  12. آویشن: به میزان لازم

 

طرز تهیه:

در اولین بخش از آشپزی گوشت را به قطعات مربع و مناسب خرد کنید. سپس لوبیا سبز را نیز شسته و آن‌ها را خرد کنیدپیازها را به‌صورت خلال شده خرد کرده و آن‌ها را در تابه‌ای از روغن روی شعله بگذارید و به خوبی تفت دهید تا تغییر رنگ پیدا کنند. بعد از طلایی شدن پیازها، گوشت و لوبیا سبز را درون تابه ریخته و به همراه پیاز تفت دهید. سیر و گوجه‌ فرنگی را بسیار ریز کرده و به مواد اضافه کنید.

در آخر نیز رب گوجه فرنگی را روی مواد ریخته و به‌طور کامل هم بزنید و تفت دهید تا مواد رب را به خود جذب کنند. مواد را در قابلمه‌ای مناسب ریخته و چند پیمانه آب نیز اضافه کنید و روی  حرارت بگذارید تا بپزند.

بعد از اینکه گوشت پخته‌ شد، ادویه‌های لازم و هر گیاه معطری که دوست دارید را به همراه آب‌ غوره به مواد اضافه کنید تا طعم و عطر خوبی به خورشت بدهند. بگذارید مجددا خورشت 20 الی 30 دقیقه دیگر روی حرارت ملایم بماند، سپس آن را سرو کرده و میل کنید.

نوش جان!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا