حرف ما در صنعت قارچ

دور زدن ممنوع؟؟!! / درخواست کاهش تولید قارچ

دومین تابلو

شرایط بسیار سخت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور در سال ۱۴۰۰ جامعه را مستعد اتفاقات بزرگی به‌ویژه در عرصه اقتصادی کرده است. در صنعت قارچ کشور افزایش چشم گیر قیمت تمامی نهاده‌های تولید از یک سو سبب افزایش قابل توجه قیمت قارچ در مراکز فروش شده و از سوی دیگر به دلیل کاهش توان اقتصادی آحاد جامعه، سبب شده است تا کارشناسان آینده بی فروغی را برای صنعت متصور شوند.  بدیهی است این افزایش قیمت سبب خروج میزان محسوس قارچ از سبد غذایی مردم خواهد شد.

در این میان ادامه فعالیت مزارع تولید قارچ و فروش محصولات ایشان به دلیل سرمایه گذاری‌های کلان و نیز اشتغال قریب به ۱۰۰ هزار کارگر، گام بسیار مهم و حیاتی محسوب می‌شود و نیاز است برای این مهم جلسات هم اندیشی عاجل و متعددی در دستور کار متولیان صنعت، فعالان بخش تولید و نماینده ارگان‌های ذی‌ربط برگزار گردد.
اولین اقدامی که به نظر می‌رسد سبب ایجاد تعادل در میزان عرضه و تقاضا، ثبات منطقی قیمت محصولات قارچی و امنیت تولید کنندگان در این شرایط سخت خواهد شد، کاهش میزان تولید به میزان ۲۰% نزد کمپوست سازان و در ادامه با توجه به شرایط اقلیمی فعلی، کاهش ۲۰-۲۵% تولید قارچ در مزارع پرورش است.
باید افزود که پایبندی به قواعد و اصول از ابتدایی‌ترین کمالات اخلاقی در جامعه است و این بدین معنی است که اگر همه فعالان صنعت قارچ کشور به میزان ۲۰-۲۵%  تولیدات خود را کاهش دهند، ضمن موفقیت طرح، آرامش و ثبات مناسب صنعت را در این ایام سخت تجربه خواهیم کرد.
حال اگر گروهی که همواره در صدد سوء استفاده از شرایط زمان و مکان هستند نه تنها به کاهش تولید همت نگمارده، بلکه با هدف افزایش منافع از خلاء نسبی محصولات در بازار، حتی به تولیدات خود نیز بی افزایند، با شکست طرح، آسیب‌های مادی و معنوی سنگین و بعضاً غیر قابل جبرانی را به خود و صنعت وارد خواهند ساخت.
پس لطفاً ضمن کاهش تولید به میزان ۲۰%،  ” تا اطلاع ثانوی دور زدن ممنوع”.
سردبیر
راهکارهای ارائه شده در حرف ما در صنعت قارچ برای حل چالش های پیش رو از سمت تیم کارشناسان هاگ می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا