اخبار عمومی و گزارش

دو پروژه کشاورزی در شهرستان ورامین افتتاح شد

قارچ ها پس از تولید در همین مکان بسته بندی و روانه بازار تهران می شود

دو پروژه کشاورزی در شهرستان ورامین افتتاح شد. همزمان با هفته دولت، دو پروژه جهاد کشاورزی، شامل تولید قارچ و سیستم تحت فشار آب (تیپ، قطره ای) در ورامین افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش هاگ از ورامین، همزمان با هفته دولت در ورامین، دو پروژه جهاد کشاورزی، شامل تولید قارچ و سیستم تحت فشار آب (تیپ، قطره ای) صبح امروز با حضور معاون استاندار، فرماندار ورامین، امام جمعه موقت و سایر مسوولین شهرستان ورامین افتتاح و به بهره برداری رسید.

پروژه تولید قارچ در زمینی به مساحت ۲۳۷۹۷ مترمربع با ظرفیت تولید ۴۵۰ تن در سال و با اعتباری بالغ بر ۳۵۰۰۰ و با اشتغال زایی ۴۰ نفر هم بصورت مستقیم و غیر مستقیم شروع به فعالیت کرده است. این قارچ ها پس از تولید در همین مکان بسته بندی و روانه بازار تهران می شود.

یکی دیگر از پروژه های جهاد کشاورزی ورامین سیستم تحت فشار تیپ قطره ای می باشد که در زمینی به مساحت ۸۷ هکتار با نوع کشت صیفی جات و باغ پسته با میزان تولید ۲۷۸۰ تن در روستای ظهیرآباد بخش جوادآباد مشغول به فعالیت است.

با بهره برداری از این پروژه برای ۲۷ نفر اشتغال ایجاد می شود که ۱۰ نفر بصورت مستقیم و ۱۷ نفر بصورت غیر مستقیم مشغول بکار خواهند شد. همچین به میزان ۳۲۰ هزار متر مکعب سالانه در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا