جهاد کشاورزی

افزایش رشته های انتخاب کشاورزان نمونه

امسال انتخاب نمونه‌های بخش زراعت مورد توجه قرار گرفت

افزایش رشته های انتخاب کشاورزان نمونه، در سالیان گذشته رشته‌های باغبانی، زعفران کاری، باغ‌های مادری، قارچ و گیاهان دارویی درگذشته موردتوجه نبود، اما امسال این رشته‌ها به بخش کشاورزی اضافه شدند.

به گزارش خبرگزاری هاگ- رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از افزایش تعداد رشته‌های بخش کشاورزی برای انتخاب و معرفی کشاورزان نمونه خبر داد و در همین رابطه عنوان کرد: امسال شاهد رشد ۷.۵ برابری حوزه آب‌وخاک و سایر رشته‌های تخصصی بخش کشاورزی هستیم.

«کاظم خاوازی» روز سه شنبه و در جریان برگزاری  سی و سومین آیین انتخاب و معرفی نمونه‌های بخش کشاورزی که با حضور وزیر جهاد کشاورزی در محل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: در سالیان گذشته رشته‌های باغبانی، زعفران کاری، باغ‌های مادری، قارچ و گیاهان دارویی درگذشته موردتوجه نبود، اما امسال این رشته‌ها به بخش کشاورزی اضافه شدند.

پیشرفت‌های حاصله درزمینه شیلات

خاوازی با اشاره به روند پیشرفت‌های صورت گرفته ادامه داد: در زیر بخش شیلات درگذشته فقط رشته پرورش ماهی را در آیین انتخاب نمونه‌های
بخش کشاورزی داشتیم که با تحولی که ستاد انتخاب نمونه‌ها ایجاد کرد، رشته‌های مربوط به پرورش میگو، ماهیان گرم آبی، ماهیان سرد آبی و
پرورش ماهی در قفس به آن اضافه شدند.

وی در ادامه سخنان خود در همین رابطه اضافه کرد: با اقدام‌های صورت گرفته در بخش‌های زراعی، باغی، دام و طیور رشد ۲ برابری و در بخش
صنایع تبدیلی و تکمیلی، بازرگانی، جنگل و مرتع و آبزیان رشد ۴ تا ۵ برابری داشته‌ایم. معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: امسال در انتخاب نمونه‌های بخش زراعت، کشاورزی حفاظتی، کشت نشایی و تولید بذر گندم موردتوجه قرار گرفت.

خاوازی در ادامه ضمن اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده درزمینه‌های مذکور جهادکشاورزی، گفت: در سال جاری حدود ۱۵۰۰ نفر برای انتخاب نمونه‌های کشاورزی داوطلب شدند که از میان آنها ۱۵۸ نفر در زیر بخش‌های مختلف دام و طیور، زراعت و باغبانی، شیلات و آبزیان، ترویج و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، مکانیزاسیون، آب‌وخاک، تشکل‌های بخش کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و بازرگانی بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام منصوب شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام منصوب شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام منصوب شد

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، در حکمی از سوی کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، محمدعلی اقدسی به سمت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام منصوب شد.

 در بخشی از این حکم آمده است: امید است با استعانت از خداوند متعال و همکاری نیروهای متخصص و متعهد آن سازمان و اعمال نظارت مستمر بر اجرای سیاست ها و برنامه های وزارت در آن استان، در نیل به اهداف بخش کشاورزی گام های موثر بردارید.

به گزارش خبرگزاری هاگ- نمایندگان مجلس، در جلسه علنی بعدازظهر امروز (چهارشنبه) و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت جهادکشاورزی، با ۱۹۶ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع، از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر، به کاظم  خاوازی به‌عنوان وزیر کشاورزی رأی اعتماد دادند.(۱ تیر ۱۳۹۹ )

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا