غذای ملل با قارچ

راتای مرغ و قارچ

درست کردن غذاهای متنوع و خوشمزه در آشپزی بسیار حائز اهمیت می باشد و برای رسیدن به این هدف باید تعادل استفاده از چاشنی غذاها و ترکیب مواد غذایی را رعایت کرد تا غذایی لذیذ داشته باشیم .

امروز در این پست آموزش راتای مرغ و قارچ که بسیار لذیذ می باشد، را به شما عزیزان به نمایش خواهیم گذاشت. راتا غذایی است که با مواد متنوع و مختلف، به صورت سرد در قطعه های کوچک و منظم در قالب مخصوص آماده شده و به صورت سرد استفاده می شود. شما میتوانید از این خوراک سبک و جذاب در جشن تولد و مهمانی های خاص برای اینکه غذایی شیک و خوشمزه داشته باشید و به میز مهمانی خود جلوه بهتری بدهید این غذا را آماده کنید. لطفاً با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:

سینه مرغ آب پز            1 عدد

خیار شور                     3 عدد

قارچ                           1 پیمانه

سیب زمینی پخته شده    1عدد

سس مایونز                  3 قاشق غذاخوری

پنیر خامه ای                3 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل                  به میزان لازم

نان تست                      به میزان لازم

 

طرز تهیه :

ابتدا مرغ آب پز را ریش ریش ریز می کنیم و سپس قارچ را به صورت کاملاً کوچک خرد می کنیم و تفت می دهیم تا آبش گرفته شود. سپس سیب زمینی ها را نیز رنده ریز می کنیم.

حالا به مرغ خرد شده، قارچ، خیارشور و سیب زمینی ها را اضافه کرده و جعفری، سس مایونز و پنیر خامه ای را همراه با نمک و فلفل را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. مواد راتای ما آماده است.

در این مرحله قالب دلخواه را روی نان تست می گذاریم و آن را برش می دهیم ولی قالب را از روی نان بر نمیداریم و مواد راتا را داخل قالب می ریزیم و با یک قاشق فشار می دهیم تا مواد کاملاً فشرده شود حالا به کمک دست اززیر نان را هل بدهید تا مواد و نان از قالب خارج شود.

راتای مرغ و قارچ شما آماده است و می توانید روی آن را تزئین کنید. توجه کنید قبل از میل کردن حدود یک ساعت آن را در داخل یخچال بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا