اخبار تولید قارچ سراسر کشور

راه اندازی‌کارگاه قارچ در اشکفتک

اقدامات لازم برای فرایند تولیدی بالغ‌بر ۱۳۰۰ کیلو قارچ صورت گرفته است

راه اندازی‌کارگاه قارچ در اشکفتک، کارگاه قارچ دکمه‌ای به‌منظور تولید و اشتغال‌زایی در اشکفتک، از توابع استان چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سجادبیاتی از بسیجیان پایگاه ابوذر غفاری و عضو هیئت رزمندگان اسلام اشکفتک در عنوان این خبر گفت: با عنایت به تأکید مقام معظم رهبری برای رشد علمی شکوفایی اقتصادی و خودکفایی کشور و لزوم ترویج و توسعه طرح‌های اقتصاد مقاومتی که علاوه بر تقویت رویه خودکفایی برطرف‌کننده مشکلات اقتصادی کشور بوده و راهکار برون‌ رفت از رکود تورمی است، کارگاه قارچ دکمه‌ای علی‌رغم مشکلات زیاد در اشکفتک راه‌اندازی شد.

شروع به‌کار این واحد تولیدی

این بسیجی کارآفرین و موفق در رابطه با نحوه شروع فعالیت این واحد تولیدی اضافه کرد: با مساعدت بسیج و هیئت رزمندگان اسلام اشکفتک برای کارآفرینی اقدام به راه‌اندازی کارگاه قارچ دکمه‌ای درمساحت ۲۵۰ مترمربع و با ظرفیت ۲۰ تن کمپوست شد. وی هزینه‌های اولیه برای راه‌ اندازی این کارگاه اعم از خرید کمپوست، خاک، سبد، و… را بالغ‌بر ۱۱۰ میلیون ریال اعلام کرد.

میزان تولید و اشتغال‌زایی

بیاتی همچنین در رابطه با راه اندازی‌کارگاه قارچ در اشکفتک و میزان تولیدی این واحد افزود: اقدامات لازم برای فرایند تولیدی بالغ‌بر ۱۳۰۰ کیلو قارچ صورت گرفته و در همین راستا برای ۳ نفر به‌صورت مستقیم و ۳ نفر به‌صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از همکاری بسیج جامعه مهندسین و سازندگی استان در خصوص معرفی مشاوره تصریح کرد: محصول تولیدشده با کمترین هزینه به‌دست مصرف‌کننده می‌رسید.

این کارآفرین بسیجی و خوش‌اخلاق ادامه داد: دوره تولید همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی سال ۹۷ آغاز و اولین فلش تولید در ۲۴ اسفند سال گذشته با حدود ۸۰۰ کیلو برداشت انجام شد.

او برنامه‌های اجرایی را این‌گونه عنوان کرد: در فلش دوم که ششم فروردین سال جاری صورت گرفت حدود ۳۵۰ کیلو برداشت شد و سوم فلش به فضل خداوند سبحان ۱۴ فروردین ۹۸ انجام می‌شود.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا