اخبار تولید قارچ سراسر کشور

تولید ۵ هزار تن قارچ خوراکی استان البرز

تولیدات گندم و جو در این شهرستان شش میلیون و ۹۰۰ هزار تن است

رتبه نخست استانی در استان البرز در تولید کلزا، قارچ، گیاهان دارویی و توت‌فرنگی به نظرآباد اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری هاگ، محمدرضا فلاح نژاد پنج‌شنبه در مراسم کلنگ زنی شهرک گلخانه‌ای (سپهر) واقع در شهرستان نظرآباد، با اشاره به وجود ۲۱ هزار و ۵۴۰ هکتار زمین قابل‌کشت در این شهرستان، عنوان کرد: تولیدات گندم و جو در این شهرستان شش میلیون و ۹۰۰ هزار تن است.

این مقام مسئول ضمن اعلام این خبر که ۳۶ هزار و ۳۵۴ تن میوه از باغات شهرستان نظرآباد برداشت می‌شود، گفت: پنج هزار تن قارچ در این شهرستان تولید می‌شود. فرماندار نظرآباد بابیان اینکه از هر هکتار این شهرستان ۱۳ تن و ۵۷۰ کیلوگرم گندم برداشت می‌شود، گفت: رتبه اول تولید شیر به شهرستان نظرآباد اختصاص دارد، ۴ درصد شیر کشور در این شهرستان تولید می‌شود.

فلاح نژاد با اشاره به معرفی یک رقم جدید گندم، اظهار داشت: اولین گلخانه مدرن گل ارکیده و رز و کشت بافت به روش هوشمند در تولید توت فرهنگی از دیگر موفقیت حاصل‌شده در نظرآباد است. وی با اشاره به تولید ۷۰ درصد زعفران استان البرز در نظرآباد، خاطرنشان کرد: رتبه نخست استانی در تولید کلزا، قارچ، گیاهان دارویی و توت‌فرنگی به نظرآباد اختصاص دارد.

پرورش قارچ خوراکی با مشارکت بانک کشاورزی استان البرز

1401/03/30

راه اندازی واحد پرورش قارچ خوراکی با مشارکت بانک کشاورزی استان البرز به بهره برداری رسید.

به گزارش هاگ به نقل از خبرگزاری آریا- با استفاده از تسهیلات بانك كشاورزی، واحد پرورش قارچ خوراکی محسن رنجبر کهن  به ظرفیت 200 تن درسال در روستای قاسم آباد هشتگرد استان البرز به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری آریا، كل سرمایه این طرح  بالغ بر 65 میلیارد ریال است كه 35 میلیارد ریال آن توسط تسهیلات بانك كشاورزی و از محل اعتبارات بند الف تبصره 18 تامین شد. با راه اندازی این طرح زمینه اشتغال 10نفر فراهم شد.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا