کارآفرینی در حوزه قارچ

۲۸ طرح اشتغالزایی در قصرشیرین

راه اندازی کارگاه‌های حرفه آموزی مشاغل خانگی در کرمانشاه

به گزارش هاگ به نقل از ایرنا – قصرشیرین، فرماندار قصرشیرین گفت: ۲۸ طرح اشتغالزایی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان با هشت میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال مصوب شد.

«مرادعلی تاتار» روز چهارشنبه به ایرنا افزود: این طرح ها زمینه اشتغالزایی ۳۷ نفر را در قصرشیرین فراهم می کند که به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی اظهار داشت: این طرح ها در زمینه قالیبافی، صنایع دستی، گلیم بافی، آثار هنری، کشاورزی، پرورش قارچ، پرورش مرغ بومی، بسته بندی مواد غذایی و دارویی و نخ ریسی است.

فرماندار قصرشیرین در ادامه گفت: کل تسهیلات تخصیص یافته از محل مشاغل خانگی به شهرستان ۷۷۶میلیارد ریال است که به عاملیت ۲ بانک توسعه تعاون و رفاه کارگران و تسهیلات اختصاص یافته است.

تاتار ادامه داد: کل تعهدات اشتغالزایی این شهرستان در سال جاری که باید توسط ۲۱ دستگاه اجرایی ایجاد و در سامانه ملی رصد اشتغال کشور ثبت شود یک هزار و ۵۰۸نفر است که تعداد یک هزار و ۴۲۵ نفر معادل ۹۵ درصد از تعهدات اشتغال شهرستان توسط دستگاه های اجرایی ایجاد و در سامانه ثبت شده است.

قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه دارای ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق است که در امتداد این مرزها، ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد.

چند خبر از صنعت قارچ کشور
اشتغالزایی قصرشیرین

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از راه اندازی کارگاه‌های حرفه آموزی مشاغل خانگی برای جوانان ۱۸ تا ۳۵ در استان خبر داد.

به گزارش هاگ، محمد حسین زاده هدف از راه اندازی این کارگاه‌ها را ایجاد مشاغل خانگی با کمترین سرمایه گذاری اعلام کرد و گفت: اخیراً اولین کارگاه حرفه آموزی در شهرستان قصرشیرین با کمک سازمان‌های مردم نهاد آغاز به کار کرده که با استقبال ۸۰ نفر از جوانان این شهرستان مواجه شده است.

وی افزود: این کارگاه با آموزش پرورش قارچ در منزل آغاز به کار کرده که پس از ارائه آموزش‌ های تئوری جوانان به ۴ گروه
۲۰نفره تقسیم می‌شوند و با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی آموزش‌های عملی را نیز فرا می‌گیرند.

حسین زاده خاطر نشان کرد: پس از پایان این اموزش‌ها کارگاه پرورش زعفران در منزل برای جوانان قصرشیرینی برگزار می‌شود.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان با اشاره به استقبال سازمان فنی و حرفه‌ای برای برگزاری کارگاه‌ های آموزشی گفت: قرار است در مرحله بعد این کارگاه‌ ها در شهرستان‌ های گیلان غرب، سرپل ذهاب و دالاهو برگزار شود.

وی یاداور شد: در تلاش هستیم با توسعه این کارگاه‌ها در استان کرمانشاه زمینه اشتغال جوانان بیشتری فراهم شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما
اشتغال زایی با تولید قارچ
اشتغالزایی قصرشیرین با تولید قارچ

سالن تولید قارچ در روستای گلین شهرستان سرپل ذهاب به همت بسیج سازندگی ناحیه با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان با حضور جانشین سپاه ناحیه سرپل ذهاب و جمعی از مسئولین افتتاح شد.
سرهنگ مجتبی کاکایی در حاشیه این افتتاح در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: سالن تولید قارچ (گلین غرب) به همت بسیج سازندگی مورد افتتاح قرار گرفت.

وی گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان توانسته زمینه اشتغال زایی ۴ نفر بصورت مستقیم فراهم کند و هر مرحله از کاشت ۴ تن بذر کاشت میشود.

جانشین سپاه ناحیه سرپل ذهاب هدف از این حمایت، اشتغال زایی، اقدام به ایجاد و افتتاح این سالن ها ، درآمدزایی، محرومیت زدایی، توسعه و رونق کار و.. با پرداخت وام قرض الحسنه و حمایت بسیج سازندگی عنوان کرد.

منبع: خبری تحلیلی بازی دراز(۳۰ بهمن ۱۴۰۰)

اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا