کارآفرینی در حوزه قارچ

راه اندازی کارگاه پرورش قارچ خوراکی در شهرستان گچساران

هفت کارگاه پرورش قارچ خوراکی در شهرستان گچساران احداث و راه‌اندازی گردیده است

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران شهرستان گچساران: هفت کارگاه پرورش قارچ خوراکی در شهرستان گچساران احداث و راه‌اندازی گردیده است.
به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران گچساران، مهندس افشین محمودی نژاد گفت: در راستای اهداف سازمان فنی و حرفه ای و اجرای طرح تکاپو هفت کارگاه پرورش قارچ خوراکی به مساحت 550 متر مربع در سطح شهرستان راه اندازی شده‌ اند.
وی با اشاره به اینکه متوسط عملکرد این کارگاه ها 300 کیلوگرم در هر تن کمپوست است گفت : برای اولین بار در سه سالن شهرستان گچساران دستگاه اتوماتیک پرورش قارچ نیز وارد شهرستان شده و نصب گردیده است.
وارد کردن تکنولوژی های جدید می‌تواند تولید محصولات را افزایش داده و هزینه‌ها را کاهش دهد.
وی گفت: کشاورزی بودن بخشی از منطقه و دسترسی به بازار در استان های همجوار و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس، ظرفیت منحصر به فرد برای سرمایه گذاری در حوزه پرورش قارچ خوراکی و ایجاد فرصت شغلی جدید است.
به گفته مهندس محمودی نژاد اکنون 7 کارگاه پرورش قارچ فعال در این شهرستان  به صورت کوچک و خانگی با ظرفیت ایجاد فرصت شغلی مستقیم بین 25 تا 36 نفر فعال بوده که طی نیمه نخست امسال 15۰ تن قارچ خوراکی از نوع قارچ صدفی و دکمه ای در این کارگاه ها تولید و روانه بازار اعم از داخلی و سایر استان ها شده است.
وی ادامه داد: هر کارگاه تولید قارچ خوراکی در منطقه ظرفیت پرورش چهار تا پنج دوره را طی سال دارد.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران شهرستان گچساران افزود: تمامی کارگاه های کوچک پرورش قارچ در شهرستان با نظر مستقیم مربیان این حرفه توسط کارآموزان دارای مهارت این مرکزآموزش ایجاد شده است.
اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا