جهاد کشاورزی

رونق مشاغل خانگی در بابل

افزایش درآمد کشاورزان بابلی با راه اندازی گلخانه‌ های مقیاس کوچک

رونق مشاغل خانگی در بابل، مدیر جهاد کشاورزی بابل گفت: با ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، کسب درآمد و ایجاد فضای کسب و کار، ۲۲ میلیارد و ۵۵۲ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه‌ای مشاغل خانگی در این شهرستان در ۱۰ سال گذشه جذب شد.

محسن علی گل زاده افزود: این تسهیلات به ۲۵۹ نفر مستقل و ۹ پشتیبان با ۹۵ نفر زیر پوشش پرداخت شد.
او گفت: تسهیلات مستقل یا خود اشتغالی، در زمینه تولیدات گیاهی، پرورش قارچ ، پرورش گل و گیاه، شیلات، پرورش ماهیان دومنظوره و سکوی جمع آوری شیر بود که فرد به شکل خویش فرمایی به فعالیت‌های تولیدی و خدماتی می‌پردازد.

علی گل زاده افزود: تسهیلات پرداختی به ۹ پشتیبان با ۹۵ نفر زیر پوشش در زمینه صنایع (تولید و بسته بندی ترشیجات و شوریجات) که پشتیبانان مسئولیت حمایت را در کل فرآیند تولید و ارائه خدمات، اعم از آموزش ، تهیه و توزیع مواد اولیه و ابزار کار (حسب مورد) مشاوره، نوآوری، بسته بندی، بازاریابی و فروش را به عهده دارند.

مدیر جهاد کشاورزی بابل گفت: ۱۰ سال گذشته برای فراهم کردن فرصت‌های شغلی پایدار برای هزار و ۲۰۷ طرح مشاغل خانگی در این شهرستان مجوز صادر شد.

منبع: iribnews

رونق مشاغل خانگی در بابل

مدیر جهاد کشاورزی بابل با بیان اینکه مجوز‌های گلخانه‌ ای به سه نوع مجوز مشاغل خانگی، مجوز مقیاس کوچک و مجوز صنعتی قابل صدور است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۳۰ فقره مجوز تاسیس و بهره برداری گلخانه‌ ای در شهرستان بابل صادر شد.

محسن علی گل زاده افزود: مجوز‌های تاسیس شامل هشت مورد مجوز تاسیس گلخانه صنعتی در سطح ۱۷ هزار و ۶۶۰ مترمربع، ۱۳۲ مورد مجوز تاسیس گلخانه مقیاس کوچک به مساحت ۲۸ هزار و ۷۶۶ مترمربع و  ۸۸ مورد مجوز گلخانه مشاغل خانگی به مساحت ۱۰ هزار و ۱۱۷ مترمربع است.

او مجوز‌های بهره برداری را شامل چهار فقره مجوز بهره برداری گلخانه صنعتی در سطح ۴ هزار و ۶۷ مترمربع و ۹۸ مورد مجوز بهره برداری گلخانه مقیاس کوچک در سطح ۱۸ هزار و ۱۰۳ مترمربع اعلام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل گفت: متقاضیان مجوز مشاغل خانگی که در محیط مسکونی خود حیاط و کنار منزل مسکونی درحال فعالیت در زمینه گل و گیاه زینتی و پرورش قارچ باشند با دریافت گواهی مهارت از مدیریت جهاد کشاورزی یا اداره فنی وحرفه‌ای می‌توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برای دریافت مجوز اقدام کنند.

علی گل زاده افزود: متقاضیان مجوز تاسیس گلخانه مقیاس کوچک درصورتی که زمین آن‌ها داخل بافت شهر یا روستا باشد تا ۲۹۹ مترمربع در زمینه گل و گیاهان زینتی و سبزی و صیفی با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل ادامه داد: متقاضیان مجوز صنعتی نیز در صورتی که زمین آن‌ها خارج از بافت باشد یا متقاضی دریافت مجوز برای بیش از ۲۹۹ مترمربع در داخل بافت هستند می‌توانند به  نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان برای دریافت مجوز تاسیس گلخانه صنعتی مراجعه کنند.(۱۴ اسفند ۱۴۰۰)

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا