اخبار تولید قارچ سراسر کشور

تولید سالیانه ۱۴ هزار تن قارچ خوراکی در استان قزوین

سالیانه بیش از ۱۴ هزار و ۸۶۲ تن قارچ خوراکی در ۳۵ واحد تولید می‌شود

تولید سالیانه ۱۴ هزار تن قارچ خوراکی در استان قزوین، سالیانه بیش از ۱۴ هزار و ۸۶۲ تن قارچ خوراکی در ۳۵ واحد تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری هاگ- علی‌اکبری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از این تعداد ۲۶ واحد پرورش قارچ خوراکی دارای پروانه تأسیس هستند که ظرفیت تولید ۱۸ هزار و ۱۹۶ تن در سال را دارند.

به گفته او، در حال حاضر ۹ واحد تولید کمپوست به بهره‌برداری رسیده است که ظرفیت تولید ۳۶۰ هزار تن در سال را دارند. اکبری اضافه کرد: همچنین ۲ واحد تولید کمپوست که پروانه تأسیس دریافت کرده‌اند ۹۰ هزار تن در سال تولید دارند.

به گفته‌ی این مقام مسئول؛ همچنین ۵ واحد تولید بذر قارچ با ظرفیت چهار میلیون ۹۷۴ هزار لیتر در سال در استان فعال هستند. اکبری یادآور شد: استان قزوین در تولید کمپوست (بستر کشت قارچ) در سال ۹۵ توانست رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهد. به گفته او، اولین پروانه بهره‌برداری در سطح کشور برای تولید خاک‌پوششی استاندارد با ظرفیت ۶ هزار مترمکعب در سال در استان قزوین صادرشده است. برای آشنایی با بستر رویش قارچ مقاله کمپوست قارچ چیست را مطالعه کنید. با ما در هاگ همراه باشید.

کمپوست قارچ یا بستر رویش قارچ
کمپوست قارچ یا بستر رویش قارچ

رتبه اول استان قزوین در تولید بستر کشت قارچ خوراکی در کشور

رتبه اول استان قزوین در تولید بستر کشت قارچ خوراکی در کشور، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استان قزوین با دارا بودن ۸ واحد تولید بستر کشت قارچ خوراکی با ظرفیت تولید ۳۶۰ هزار تن در سال رتبه اول کشور را به‌دست آورده است.
به گزارش هاگ به نقل از گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علی‌اکبری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: این واحدهای تولید کمپوست قارچ توانسته‌اند علاوه بر تولید بالا برای ۹۰۰ نفر اشتغال‌زایی کنند.
 اکبری به وجود ۳۶ واحد تولید قارچ خوراکی در استان قزوین اشاره کرد و گفت: این واحدها در مساحت ۷۵ هکتار قادر هستند سالانه ۱۵ هزار تن قارچ را تولید و روانه بازار کنند.
او استان قزوین را در تولید قارچ خوراکی رتبه پنجم کشوری عنوان کرد و اظهار داشت: یک هزار و ۵۰۰ نفر نیز در این واحدهای تولید قارچ مشغول به‌کار هستند.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به تولید اسپان قارچ (بذر کمپوست) در استان قزوین اشاره کرد و گفت: چهار واحد با ظرفیت تولید پنج میلیون لیتر در سال توانسته این استان را در رتبه برتر کشوری قرار دهد.(۱۶ فروردین ۱۴۰۰)
اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا