اخبار تولید قارچ سراسر کشور

رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ

شهرستان بستان آباد بزرگ ترین تولید کننده قارچ خوراکی در استان است

رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ، به گزارش خبرگزاری هاگ ، مدیر جهاد کشاورزی بستان آباد طی سخنان خود عنوان کرد : شهرستان بستان آباد بزرگ ترین تولید کننده قارچ خوراکی در استان است و بیش از 64 واحد خانگی ، نیمه صنعتی و صنعتی به مساحت یک هکتار در آن فعالیت می کند.

پرورش و تولید قارچ

به گفته ایرانی پور در خصوص رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ، فعالیت واحدهای پرورش و تولید قارچ در بستان آباد برای بیش از هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

مسئول باغات جهاد کشاورزی بستان آباد هم می گوید: در بستان آباد 2 نوع قارچ صدفی و دکمه ای تولید می شود اما از آنجایی که قارچ دکمه ای از بازارپسندی و ارزش غذایی بالاتری برخوردار است، تولید آن در شهرستان بیشتر است.

امیری با بیان این که فاصله زمانی کاشت تا برداشت قارچ ، 45 روز است اضافه می کند: به ازاء هر تن کمپوست، 25 درصد قارچ برداشت می شود.

وی درخصوص کیفیت قارچ های تولیدی بستان آباد هم می گوید: میزان رطوبت و هوادهی از جمله شاخص هایی است که رعایت آنها در پرورش قارچ از اهمیت بالایی برخوردار است، بر این اساس رعایت همین شاخص ها موجب شده است قارچ های تولیدی این شهرستان از کیفیت بهتر و بالاتری برخوردار باشد.

هر چند بستان آباد از شهرستان های پیشرو آذربایجان شرقی در تولید قارچ محسوب می شود اما کمپوست لازم برای واحدهای تولیدی شهرستان، از دیگر شهرها تامین می شود.

با این وجود مدیر جهاد کشاورزی بستان آباد می گوید:

از هر سرمایه گذاری که بخواهد در این شهرستان واحد تولید کمپوست راه اندازی کند، به جد و با توان کامل، حمایت می شود.

سالانه بیش از 4 هزار تن قارچ خوراکی در آذربایجان شرقی تولید می شود و شهرستان بستان آباد هم با تولید بیش از 2 هزار تن، 50 درصدِ قارچ استان را تامین می کند. قارچ تولیدی در بستان آباد علاوه برتامین بخشی از نیاز بازارهای داخلی به کشور عراق هم صادر می شود.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا