اخبار جهان در حوزه قارچ

رشد پرورش قارچ در بنگلادش به روش سنتی

زنان پیشتاز تولید قارچ به روش سنتی هستند

رشد پرورش قارچ در بنگلادش، به گزارش دیلی استار، برای نیپو تریپورا، زندگی مانند سایر زنان در بنگلادش بسیار ناپایدر به نظر می‌رسید. در روزهای بد COVID-19، او حتی نمی‌توانست خواربارفروشی خود را اداره کند. اما با غلبه بر همه موانع، اکنون به یک کارآفرین کشاورزی تبدیل شده است. قبل از بیان داستان قابل توجه او، می خواهم بگویم که تلویزیون، به ویژه رسانه ها، نقش زیادی در توسعه کشاورزی او داشته است. او نه تنها داستان موفقیت خود را نوشته ، بلکه برای بسیاری دیگر فرصت های شغلی ایجاد کرده است. نیپو، ساکن منطقه تاکورچهارا نوتون بازار در خاگراچهاری، یکی از فیلمهای پرورش قارچ بابل اختر ماگورا را در کانال یوتیوب تماشا کرد و احساس کرد که می تواند مانند بابل پرورش قارچ را نیز آغاز کند.

بعداً نیپو که هیچ آموزش رسمی در پرورش قارچ ندیده بود به خاگرچهاری رفت اما نتوانست از آنجا آموزش ببیند. اما این نمی توانست او را متوقف کند. سپس تصمیم گرفت با بابل را در ماگورا ملاقات کند. او سال گذشته یک دوره آموزشی کوتاه از بابل گذراند و با گرفتن 3 لک (3462 دلار آمریکا) از همسرش، پرورش قارچ را آغاز کرد.

در اوایل دهه 90، در برنامه «خاک و مردم» تلویزیون بنگلادش، مستندی درباره جهانگیر پرورش دهنده قارچ مشهور ساخته شد. آن زمان جهانگیر هم مثل نیپو خیلی جوان و مشتاق بود. در میان بسیاری از کارآفرینان قارچ در سراسر کشور، بسیاری از زنان نیز این کار را در خانه های خود انجام می دهند. با خواندن اخبار و تماشای تلویزیون و محتوای رسانه های اجتماعی، بسیاری از پرورش دهندگان قارچ با ایده ها و محصولات کشاورزی متنوع ظهور کرده اند.

در سال اول، Nipu با فروش تخم‌ریزی قارچ تجاری، 9 لک (10387 دلار آمریکا) درآمد کسب کرد. او اکنون در حال توسعه و تولید 10 تا 12 هزار تخم در ماه است، اما آرزوی تولید 25000 تخم در ماه را دارد. او هشت زن را در مزرعه قارچ خود استخدام کرده و در مدت کوتاهی خود را به عنوان یک زن کارآفرین تثبیت کرده است. او همچنین یک انجمن تعاونی با 20 عضو زن تشکیل داده و به آنها آموزش رایگان می دهد. نیپو اکنون آرزوی فرهنگ مادری قارچ را در سر می پروراند و در این زمینه نیز از دولت انتظار کمک دارد. رشد پرورش قارچ در بنگلادش رو به افزایش است.

در بافت بنگلادش، قارچ یک محصول امیدوارکننده است و اهمیت زیادی دارد زیرا مغذی، خوشمزه و یک غذای دارویی اصلی است. در بنگلادش پرجمعیت و به سرعت در حال رشد، تقاضا برای غذا در حال افزایش است، اما عرضه با عدم تعادل مواجه است. علاوه بر این، مقادیر زیادی قارچ را می توان در یک زمین آیش کوچک تولید کرد. علاوه بر این، آب و هوای کشور برای کشت در طول سال مساعد است. پرورش قارچ سازگار با محیط زیست و مقاوم در برابر بلایای طبیعی است. به گفته موسسه توسعه قارچ، فرصت تولید قارچ به سرعت در حال افزایش است. در حال حاضر، سالانه حدود 40000 تن قارچ به ارزش 800 کرور ترون (92.3 میلیون دلار) تولید می شود. حدود 1.5 میلیون نفر در تولید و بازاریابی این اقلام غذایی فعالیت دارند. فرصت هایی برای صادرات قارچ به کشورهای مختلف وجود دارد زیرا تقریباً همه کشورهای توسعه یافته اقتصادی جهان قارچ وارد می کنند.

قارچ ها می توانند سهم قابل توجهی در بخش کشاورزی بیافزایند و زن کارآفرین شجاعی مانند نیپو راه را به همه نشان داده است. می توان با این صنعت اشتغال بسیاری از بیکاران را نیز تضمین کرد. ما امیدواریم کشور به سمت کشت گسترده قارچ پیش برود و دولت اقدامات لازم را برای بهبود آن انجام دهد.

اخبار جهان قارچ را با هاگ دنبال کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا