اخبار جهان در حوزه قارچ

روز قارچ هلندی 2022 لغو شد

دلیل اصلی این تصمیم لغو تجمعی از غرفه داران برجسته این رویداد بود

به گزارش هاگ به نقل از ماشروم متر روز های قارچ هلندی که برای روزهای 6، 7 و 8 جولای (16، 17و 18تیر 1401) برنامه ریزی شده بود، جمعه گذشته توسط برگزارکنندگان لغو شد. دلیل اصلی این تصمیم لغو تجمعی از غرفه داران برجسته این رویداد بود.

«تعداد لغوکنندگان به‌ویژه غرفه‌داران هلندی به حدی زیاد شده است که به گفته (هیئت مدیره) بنیان گزار روزهای قارچ، اعتبار روز قارچ 2022 به خطر می‌افتاد. بدون شرکت‌کنندگان و غرفه داران، مراسم روزهای قارچ دیگر نمی توانست به عنوان بستری برای نشست‌ها و تبادل دانش عمل کند و تنها هزینه های گزاف مزایای این نشست بود بنابراین، هیئت مدیره بنیان روزهای قارچ راهی جز لغو روز قارچ 2022 ندارد.

با این وجود هیات‌مدیره لغو روزهای قارچی را جمعه گذشته اعلام کردند. برخی از غرفه داران نگرانی‌های خود را در ماه مارس امسال ابراز کردند و به آن‌ها توصیه کردند که روزهای قارچ را تا سال ۲۰۲۳ به تعویق بیاندازند. از جمله دلایل اصلی این نگرانی‌ها محدودیت‌های کرونایی (سفر) در برخی مناطق جهان به ویژه در چین است. محدودیت‌های سفر نه تنها تاثیر منفی بر شرکت کنندگان دارد، همچنین بر روی بازدیدکنندگان رویداد نیز تاثیر منفی خواهد داشت. نگرانی دیگر در حال حاضر افزایش درگیری ها در اوکراین است. جو منفی سرمایه گذاری، مردم را نگران کرده و سوالات زیادی را به همراه داشته است. بنابراین زمان برگزاری روزهای قارچی در ماه جولای مناسب نیست.

این نگرانی ها به سازمان ابلاغ شد و اما سیگنال های مثبت از سوی دیگر منجر به تصمیم گیری سریعتر برای ادامه برگزاری این رویداد شد.

بحث‌های زیادی صورت گرفت، گروهی از غرفه‌داران احساس می‌کردند نبودن خبر از سازمان به معنی به تعویق افتادن آن به سال 2023 است.

در نتیجه، سازمان با لغو بسیاری از غرفه داران برجسته مواجه شد که باعث خالی ماندن یک طبقه بزرگ از نمایشگاه می شدند.

محاسبه درآمدهای حاصل از رویداد دیگر نمی توانست جایگزینی برای هزینه های رویداد باشد، بنابراین باید تصمیم برای لغو رویداد گرفته می شد.

سازمان برگزاری به کلیه غرفه داران و بازدیدکنندگان اطلاع رسانی کردند و در حال بررسی عواقب مالی آن برای همه دست اندرکاران است.

غرفه داران برجسته و سازمان دهندگان عمیقا بابت این موقعیت متاسف هستند، اما آنها همچنینبیان کردند که بی صبرانه منتظر سال آینده هستند، زمانی که شرایط بسیار بهتر و امیدوارانه برای برگزاری این رویداد باشد.

روز قارچ 2019
تصاویری از روز قارچ برگزار شده در سال 2019
روز های قارچ هلندی
روز های قارچ هلندی

 

روزهای قارچ هلندی که پس از وقفه ای یکساله به دلیل کرونا، برای 6، 7 و 8 july  جولای 2022 (اواسط تیرماه) برنامه ریزی شده بود، طبق اطلاعیه ای در 15 آوریل لغو شد !!!

ملاحظاتی مانند جنگ در اوکراین ( نبود شرکت های اوکراینی و روسی)، افزایش تورم و هزینه‌های عرضه کنندگان، جو سرمایه‌گذاری منفی و انصراف بعضی شرکت کنندگان و شیوع دوباره کووید 19(در چین) به‌ علاوه انتظار میزان کمتری از بازدیدکنندگان ، از جمله دلایل انجام این کار هستند و منجر به بحث‌های داغ در پشت صحنه شد و سازمان دهندگان را مجبور به لغو مشارکت بسیاری از غرفه داران برجسته بازار که عمدتا شرکت های هلندی بودند، کرد.

لغو بیشتر شرکت کنندگان تاثیر دومینو وار داشت و هیئت مدیره بنیاد روزهای قارچ هلندی (Dutch Mushroom Days) که خودش را با لغو های بسیاری از شرکت ها تا 14 آپریل مواجه دید، مجبور به این تصمیم سخت و تاسف بار برای لغو کل رویداد شد.

روز های قارچ هلندی
روز های قارچ هلندی

 

بیانیه ستاد نمایشگاه:

” ما باید منافع رو می سنجیدیم و موفقیت روزهای قارچ هلندی در خطر بود . بدون شرکت کنندگان کافی ، نمایشگاه  نمی تواند طبق پلتفرمی که باید باشه خدمت کند و کیفیت لازم را داشته باشد و درآمدها دیگر بیشتر از هزینه ها نیستند بنابراین ما چاره ای جز لغو کردن دائمی نمایشگاه 2022 نداشتیم.”

در زمان انتشار این خبر هیئت مدیره برگزاری نمایشگاه شروع به اطلاع رسانی به غرفه داران و بازدیدکنندگان کردند و عواقب مالی این تصمیم را برای همه دست اندرکاران بررسی خواهند کرد.

روزهای قارچ هلندی ، بزرگترین نمایشگاه بین المللی برای صنعت قارچ خوراکی در سراسر جهان است با بیش از  100 غرفه و 3000 بازدیدکننده از 80 کشور هر ساله برگزار میگردد.

منبع: mushroombusiness

اخبار جهان در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا