اخبار جهان در حوزه قارچاخبار صنعت قارچ

روز جهانی قارچ مبارک

15 اکتبر : روزی برای همه دوست داران قارچ

هر ساله روز جهانی قارچ در 15 اکتبر جشن گرفته می‌شود. در این روز از انواع برنامه‌های مختلف مثل برگزاری نمایشگاه و فروشگاه‌های معرفی و فروش انواع قارچ، برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آشنایی با پرورش قارچ، برپایی تئاتر و سرود و آهنگهای مرتبط با معرفی قارچهای مختلف و طبیعت‌گردیهای کشف قارچ استفاده میشود تا مردم ارتباط بیشتری با قارچها بگیرند و با آنها بهتر آشنا شوند. 
قارچها، در انواع مختلف خوراکی، سمی، و دارویی وجود دارند و به شدت مورد توجه بسیاری از مردم و متخصصین هستند. قارچ های خوراکی، از آن رو اهمیت ویژه‌ای دارند که منبع غنی پروتئین به شمار میروند و به منظور جایگزین شدن به جای گوشت، مورد توجه خاص گیاه‌خواران در رژیم غذایی روزانه به شمار میروند. 

قارچهای خوراکی هم به صورت وحشی برداشت می‌شوند و هم در مزارع به صورت سنتی یا صنعتی کشت می‌گردند. چیدن قارچها در برخی کشورها رایج است، اما ممکن است قانونی نباشد و یا به دلیل شباهت قارچهای خوراکی به سمی، چیدن آنها خطرناک باشد. به همین دلیل بیشتر مردم ترجیح می‌دهند قارچهای پرورشی تجاری را از سوپرمارکت ها خریداری کنند. رایج ترین قارچهای خوراکی که در دنیا کشت میشود قارچ سفید، قارچ دکمه ای، قارچ صدفی و قارچ شیتاکه است.

البته بعضی از کشورها روزهای دیگری را برای جشن گرفتن انتخاب کرده‌اند،  به عنوان مثال روز قارچ در کشورهای اسکاندیناوی و چین و هلند روزهای متفاوتی است. شما هم اگر از علاقه‌مندان به قارچ هستید میتوانید این روز را جشن بگیرید و برای داشتن یک روز شاد در روز جهانی قارچ، میتوانید دستور پخت قارچ جدیدی را از بخش آشپزی با قارچ بیاموزید و خانواده خود را با یک غذای خوشمزه قارچی غافلگیر کنید. میتوانید از فروشگاه هاگ مارکت  قارچ مورد نیاز خود را تهیه کنید. 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا