اخبار صنعت قارچاخبار عمومی و گزارش

روش های خانگی برای جذب ویتامین D

مصرف تخم کتان قرمز آسیاب شده به همراه ماست محلی و آویشن یک میان وعده مناسب و سرشار از ویتامین D محسوب می‌شود.

به گزارش هاگ به نقل از جماران نیوز، یونس حیدری پژوهشگر طب سنتی گفت: ویتامین D یکی از ویتامین‌های ضروری و مورد نیاز بدن است که حجم زیادی از آن در اثر تابش نور خورشید و تماس آن با پوست تامین می شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر آلودگی در شهرهایی مانند تهران، کرج، قم یا شهرهای شمالی باعث شده جذب ویتامین D توسط مردم کاهش پیدا کند و به همین منظور طب سنتی توصیه هایی ویژه برای جایگزینی این ویتامین دارد.

حیدری عنوان کرد: مصرف تخم کتان قرمز آسیاب شده به همراه ماست محلی و آویشن یک میان وعده مناسب و سرشار از ویتامین D محسوب می‌شود.

این پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: عرق یا دمونش یونجه به همراه عسل حجم بالایی از ویتامین D را به بدن می رساند، همچنین استفاده از عرق بابا آدم و عرق مخلصه برای کسانی که از کمبود این ویتامین رنج می برند، فوق العاده موثر است.

وی بیان کرد: مصرف یک قاشق غذاخوری داروی گیاهی قائوت چهل گیاه به همراه شیر برای تقویت استخوان ها و دریافت ویتامین D بسیار مفید است.

حیدری تاکید کرد: همچنین استفاده از کشک گوسفندی و گاوی به شرطی که حاوی نشاسته و جوهر لیمو نباشد، مصرف ماهی ها به خصوص ماهی تن، قارچ و زرده تخم مرغ در تامین ویتامین D بدن نقش چشمگیری دارند.

این پژوهشگر طب سنتی اظهار داشت: مصرف روغن زیتون، روغن کبد ماهی یا قرص روغن کبد ماهی حجم بالایی از ویتامین D را وارد بدن می‌کند.

وی تصریح کرد: استفاده از ارده شیره به عنوان یک صبحانه کامل انرژی زا، مقوی، خونساز و منبع غنی از ویتامین D توصیه می شود اما پس از مصرف آن به دلیل خاصیت چاق کنندگی انجام ورزش ضروری است.

حیدری در ادامه توضیحاتش بیان کرد: برگ هلو و زردآلو سرشار از ویتامین D و مناسب برای جلوگیری از اختلالات تیروئید بوده و استفاده از آن به عنوان تنقلات مناسب برای کودکان توصیه می شود.

این پژوهشگر طب سنتی از علائم کمبود ویتامین D به درد کمر و استخوان، تغییر شکل استخوان ها، بدخلقی، عفونت و گرفتگی عضلات اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل کوتاه بودن قد برخی از بچه ها را باید در کمبود همین ویتامین جست‌وجو کرد.

وی اضافه کرد: در صورت پاک بودن هوا به خانم ها توصیه می کنیم یک روز در هفته به مدت 15 تا 20 دقیقه در مجاورت آفتاب محدوده ساعت 9 تا 11 صبح قرار گیرند چرا که بهترین منبع برای جذب ویتامین D قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید است.

حیدری در پایان یادآور شد: در افرادی که از کمبود ویتامین D رنج می برند تاکید می شود حتما انجام ورزش و نرمش را در برنامه روزانه خود بگنجانند زیرا دریافت این ویتامین با فعالیت بدنی رابطه مستقیم دارد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا