آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیغذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : رولت قارچ با خمیر

آشپزی با قارچ : دستور پخت رولت قارچ با خمیر

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک غذای بین المللی دیگر طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم رولت قارچ مخصوص است.در ادامه با ما همراه باشید و برای تهیه رولت قارچ با خمیر موارد زیر را انجام دهید:

مواد لازم:

شیر: ۱/۲ لیوان
روغن مایع: ۱/۲ لیوان
سفیده تخم مرغ: ۱ عدد
زرده تخم مرغ: ۱ عدد (برای روی رولت)
گوشت چرخ کرده: ۵۰۰ گرم
قارچ: ۳۰۰گرم
فلفل دلمه‌ای رنگ سبز و قرمز: از هر کدام ۱ عدد
پنیر پیتزا: ۱ بسته (تقریبا ۲۰۰ گرم مورد نیاز هست)
پیاز سرخ شده: ۳ قاشق سوپ‌خوری
زردچوبه: به مقدار کافی
رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
نمک: به مقدار لازم
فلفل سیاه: به مقدار لازم
کنجد یا تخم خرفه: به مقدار لازم (برای تزیین)

طرز تهیه:

برای تهیه این رولت خوشمزه ابتدا پیاز سرخ شده رو با گوشت چرخ کرده تفت می‌دهیم. بعد رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کرده و مخلوط می‌کنید و بعد فلفل دلمه‌ها رو خورد کرده و با کمی روغن تفت می‌دهیم تا فلفل دلمه‌ای‌ها نرم شوند. قارچ‌ها را هم خورد کرده و با کمی روغن و آب‌لیمو تفت می‌دهیم. شیر و روغن مایع و سفیده تخم مرغ را داخل ظرفی ریخته و با چنگال کمی هم بزنید. قبل از اینکه بقیه کارها را شروع کنید درجه فر (گاز) رو روی ۱۸۰ تنظیم کنید تا گرم بشه و برای ماکروفر از دستور کانوکشن و درجه ۲۲۰ را انتخاب کنید. خمیر یوفکای غذایی دایره‌ای شکل را باز کنید و دو تا از خمیرها روی میز کارتون قرار بدهید.

بعد از مایع شیر و روغن و سفیده تخم‌مرغ با قلم‌مو روی خمیرها می‌مالیم. بعد از مایه گوشتی که آماده کرده بودیم روی خمیر پخش می‌کنیم و به همین ترتیب قارچ‌ها را روی خمیر می‌ریزیم. بعد فلفل دلمه‌ای‌ها و درنهایت پنیر پیتزا بعد رولت رو رول می‌کنیم. اگر یادتان باشد سفیده تخم‌مرغ را به همراه شیر و روغن هم زده و روی خمیر استفاده کردید. زرده تخم‌مرغی که مانده بود را هم با فرچه روی رولت می‌مالیم.
بعد با یک چاقوی تیز رولت‌ها را با فاصله ۲ الی ۳ سانتیمتری برش می‌دهیم. سینی فر را کمی چرب کرده و بعد رولت‌ها رو داخل سینی می‌چینیم. در نهایت تخم خرفه یا کنجد روی رولت می‌پاشیم و داخل فر قرار می‌دهیم. اگر از فر گاز استفاده می‌کنید ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد را انتخاب کنید و سی الی چهل دقیقه بگذارید تا پخته شود. اگر از فر ماکروفر استفاده می‌کنید سینی را روی سه پایه کوتاه قرار بدهید و بعد ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد را انتخاب کنید و بگذارید ۳۰ دقیقه در حال پخت باشد. در نهایت نان‌ها تقریباً حالت برشته و ترد خواهند داشت. فلفل دلمه‌ای قرمز مثل نگینی داخل رولت برق می‌زند پس سعی کنید این یک مورد را حذف نکنید چون رولت قارچ رو خیلی قشنگ نشان می‌دهد.

نوش جان!!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا