اخبار تولید قارچ سراسر کشور

تولید روزانه ۵۰۰ تن قارچ در کشور

تقاضا از سوی بازار عراق برای صادرات کاهش یافته است

تولید روزانه ۵۰۰ تن قارچ در کشور است. به گزراش خبرگزرای هاگ و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان محمد حسن افشار رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی درباره آخرین تحولات بازار قارچ اظهار کرد: با توجه به مسئله آلودگی محیط زیست و هوای ناسالم تهران طی هفته گذشته قیمت قارچ در بازار با روند نزولی مواجه شد چرا که بنابر هشدار‌های سازمان هواشناسی بسیاری از افراد از رفت و آمد در کوچه و معابر خودداری کردند که این امر تاثیر منفی بر بازار گذاشت.

او ادامه داد:  هم اکنون هر کیلو قارچ به طور متوسط با نرخ ۱۱ تا ۱۲ هزار تومان در بورس داد و ستد می‌شود که با قیمت تمام شده تفاوت چندانی ندارد.

افشار درباره آینده بازار قارچ گفت: باتوجه به آنکه عوامل متعددی همچون هوا و صادرات در قیمت قارچ دخیل است از این رو نمی‌توان پیش بینی دقیقی نسبت به این موضوع داشت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه صادرات قارچ کماکان در حال انجام است، بیان کرد: در حال حاضر تقاضا از سوی بازار عراق برای صادرات کاهش یافته که با استمرار این روند تا پایان سال پیش بینی می‌شود روزانه تنها ۲۰ تن قارچ به این کشور صادر شود.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی درباره آخرین وضعیت صادرات قارچ گفت: روزانه ۸ تا ۱۰ تن قارچ به کشور‌های حوزه خلیج فارس و مقداری به روسیه و کشور‌های CIS صادر می‌شود که با این وجود پیش بینی می‌شود مجموع صادرات تا پایان سال به حدود ۳۰ هزار تن برسد.

به گفته افشار با وجود آنکه ۵۰ درصد قارچ تولیدی به کشور عراق صادر می‌شود از این رو نا آرامی‌های ماه‌های گذشته این کشور تا حدودی بر افت صادرات تاثیر گذاشت.

او با تاکید بر ضرورت صادرات سالیانه ۳۰ تا ۵۰ هزار تن قارچ به بازار‌های هدف بیان کرد: اگر چه در شرایط فعلی صادرات به صورت دست و پا گریخته به کشور‌های همسایه و حوزه خلیج فارس در حال انجام است، اما بهترین بازار صادراتی ایران عراق به شمار می‌رود که حدود ۵۰ درصد قارچ تولیدی به این کشور صادر می‌شود.

افشار در پایان تولید روزانه قارچ در کشور را ۵۰۰ تن اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی تقاضا پیش بینی می‌شود که تولید روزانه قارچ تا پایان سال به ۶۰۰ تن در روز برسد چرا که با خنک شدن هوا و کاهش تولید سبزی و صیفی مصرف قارج در کشور افزایش می‌یابد.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا