اخبار تولید قارچ سراسر کشور

تولید سالانه ۳۰۰۰ تن “قارچ” در استان کرمانشاه

رونق دوباره در یک واحد تولید قارچ در صحنه

به گزارش هاگ به نقل از ایسنا، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سالانه حدود سه هزار تن “قارچ” در استان کرمانشاه تولید می‌شود.

منصور احمدی در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: در استان کرمانشاه ۱۰۰ واحد مجوز تولید قارچ خوراکی گرفته‌اند که البته برخی از این واحدها هم اکنون غیرفعال هستند.

وی متوسط عملکرد واحدهای تولید قارچ خوراکی در استان را ۱۸ کیلوگرم در هکتار عنوان کرد و افزود: سالانه سه هزار تن قارچ خوراکی شامل قارچ دکمه‌ای و مقادیر کمی هم قارچ صدفی در واحدهای تولید قارچ استان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در اغلب شهرستانهای استان واحدهای تولید قارچ داریم، گفت: بیشترین واحدهای پرورش قارچ استان در دو شهرستان کرمانشاه و صحنه قرار دارند.

وی با بیان اینکه توسعه واحدهای تولید قارچ خوراکی به دلیل هزینه های کم برای سرمایه گذاری در این عرصه مورد تاکید است، گفت: سرمایه گذاری در زمینه ایجاد واحدهای پرورش قارچ می تواند درآمدزایی بالایی برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد، ضمن اینکه به دلیل دسترسی استان به بازارهای صادراتی می تواند ارزآوری مناسبی برای کشور داشته باشد.

وی سپس اشاره ای هم به سمی بودن برخی قارچ ها داشت و گفت: برخی از قارچ ها غیرخوراکی و سمی بوده و حتی می توانند کشنده باشند، لذا به مصرف کنندگان توصیه  می شود قارچ مصرفی مورد نیاز خود را تنها از مراکز معتبر و به صورت بسته بندی های بهداشتی تهیه کنند.

وی اضافه کرد: به خانواده‌ها توصیه می شود خرید قارچ های پرورشی را به دلیل ارزش غذایی بالای آن در سبد غذایی خود بگنجانند.

منبع ایسنا

گرفتن جان دوباره واحد تولید قارچ

یک واحد تولید قارچ در شهرستان صحنه حدود یک سال و نیم است که جانی دوباره گرفته است و سبب اشتغال زایی برای مردم شهرستان شده است.

جاوید صحنه مدیر مجتمع تولید قارچ می‌گوید: این مجتمع هم اکنون با ۵۰ درصد ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ تن قارچ ارگانیک دارد و زمینه اشتغال ۲۰ نفر  بصورت مستقیم در آن  فراهم شده است.

 

 

منصور احمدی مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز می‌گوید: ۳۰۰ تولید کننده در مجتمع‌های صنعتی و دهکده ماهیدشت کرمانشاه مشغول تولید قارچ دکمه‌ای و صدفی هستند.

تولید کنندگان قارچ نبود صنف و اتحادیه، نداشتن صادرات و نبود زیر ساخت‌های لازم برای فرآوری محصول را از مهمترین مشکلات پیش رو عنوان کرده اند.

منبع: irib

 

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا