دانستنی‌ها درباره قارچ

با رویش قارچ‌های وحشی، مرگ پاییزی در کمین است

با رویش قارچ‌های وحشی مرگ پاییزی در کمین است، با توجه به آغاز فصل بارش‌های پاییزی روند رویش قارچ‌های سمی در آذربایجان‌ غربی سرعت گرفته که بایستی كمین مرگ مهلكی به نام قارچ‌های وحشی توسط افراد جدی گرفته شود.

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها با گذر از مناطق کوهستانی شاهد افراد بومی خواهیم بود که مشغول جمع آوری قارچ‌های صحرایی هستند، این در حالیست که قارچ‌های سمی بسیار شبیه به قارچ‌های خوراکی و پرورشی هستند و اشتباه در تشخیص آن‌ها می‌‎تواند مسموم شدن و یا حتی مرگ افراد را به دنبال داشته باشد.

متاسفانه در این میان افراد سودجویی هستند که از این بی‌اطلاعی مردم استفاده کرده و قارچ‌ وحشی را به نام قارچ پرورشی به فروش می‌رساند.

برخی از این قارچ‌ها بسیار سمی بوده و باعث بروز عوارض شدید جسمانی (کبدی، کلیوی) و حتی مرگ می‌گردد.

به گفته کارشناسان مربوطه محل رویش قارچ‌ها نمی‌تواند دلیلی بر عدم سمی بودن باشد چراکه در برخی مواقع قارچ‌ها بر روی درختان نیز رشد می‌کنند که نمی‌تواند دلیل بر خوراکی بودن آن‌ها باشد و به هیچ روشی مانند جوشاندن، پختن و کبابی کردن نمی‌توان سمیت قارچ‌ها را از بین برد زیرا با این روش‌ها مواد سمی قارچ تخریب نمی‌شود.

در پایان بایستی گفت که خطر مصرف تصادفی گونه‌های سمی قارچ همواره تهدیدی جدی است که انتظار می‌رود افراد در خرید و جمع‌ آوری قارچ دقت نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا