خواص قارچ ، فواید و ارزش غذایی انواع قارچ ها

خوردن قارچ در کاهش وزن تاثیر دارد ؟

۱۰۰ گرم قارچ، کمتر از ۵۰ کالری، کمتر از ۱ گرم چربی، تنها ۷ گرم کربوهیدرات، حدود ۴ گرم فیبر و تقریباً ۱٫۵ گرم پروتئین دارد. اگر خوردن قارچ را همراه با وعده‌های غذایی‌تان انجام دهید، احساس سیری طولانی‌تری خواهید داشت چون فیبر بالایی دارد. با این حال چون کم کالری است، انرژی زیادی در اختیار بدن نمی‌گذارد.

رژیم قارچ یا همان M-Plan، به این صورت است که شما با خوردن وعده‌ای که قارچ زیادی دارد به دلیل محتوای فیبری بالا، احساس سیری خواهید کرد و علاوه بر آن قارچ می‌تواند جایگزین غذاهای پرکالری شود. رژیم قارچ این ادعا را دارد که شما با خوردن قارچ زیاد می‌توانید کاهش وزن و چربی سوزی در نواحی خاصی از بدن را داشته‌باشید. اما باید یادآور شد که قارچ نمی‌تواند هیچ بخش خاصی از بدن را برای لاغری هدف خود قراردهد؛ یعنی هیچ ماده غذایی نمی‌تواند چنین مهارتی داشته‌باشد.

فواید قارچ برای لاغری

خیلی از افراد به سختی می‌توانند پتاسیم مورد نیاز بدنشان را تأمین کنند بنابراین افزودن قارچ به رژیم غذایی می‌تواند این کمبود را جبران کند. قارچ‌ها منبع سلنیوم نیز هستند که در میان میوه‌ها و سبزی‌ها نسبتاً منحصر به فرد است. سلنیوم در سم‌زدایی از بدن نقش دارد، به سیستم ایمنی کمک می‌کند، التهاب را کاهش می‌دهد و حتی می‌تواند با سلول‌های سرطانی مبارزه‌کند. ماده مغذی دیگری که قارچ دارد، ویتامین D می‌باشد. تعداد غذاهایی که به طور طبیعی منبع خوبی از این ویتامین ضروری باشند بسیار محدود است، اما قارچ‌ها منبع خوبی از ویتامین D هستند. همچنین سرشار از ویتامین B و آهن نیز است.

هر ۱۰۰ گرم قارچ می‌تواند ۵۰۰ میلی‌گرم پتاسیم داشته باشد که ۱۵ درصد از نیاز روزانه بدن را شامل می‌شود. جذب پتاسیم کافی به دلایل زیادی اهمیت دارد که می‌توان به حفظ فشارخون طبیعی اشاره کرد.

نکته مهم قبل از مصرف قارچ

قبل از مصرف مکمل‌های عصاره قارچ، با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید، مخصوصاً اگر تحت درمان با داروهای خاصی هستید. مصرف هر نوع مکملی می‌تواند با دارو تداخلاتی داشته باشد.

برای آگاهی از خواص قارچ، با هاگ همراه باشید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا