دانستنی‌ها درباره قارچ

لاغری با قارچ در 21 روز بدون عوارض

قارچ می‌تواند برای خوش اندامی شما معجزه کند!

متخصصان تغذیه به شما می‌گویند که برای دنبال کردن رژیم لاغری قارچ باید دو هفته یکی از وعده‌های رژیم غذایی روزانه‌تان را به مصرف قارچ اختصاص دهید و فقط قارچ بخورید.

سایت ” Man Health” در این رابطه می‌نویسد: بهتر است این غذا به شیوه سالمی پخته شود. ازاین‌رو مصرف قارچ سرخ‌شده از سوی متخصصان توصیه نمی‌شود. قارچ بخارپز یا کبابی شده در فر انتخاب مناسب‌تری است. توصیه می‌شود که در این رژیم وعده ناهار یا شام را به قارچ اختصاص دهید، البته می‌توانید صبحانه هم یک غذای ترکیبی (مثلاً املت قارچ) بخورید. متخصصان بر این باورند که ترکیبات موجود در قارچ به شکستن چربی‌ها و پروتئین‌ها در بدن سرعت می‌بخشند. قارچ با داشتن مواد معدنی عالی به بدن کمک می‌کند تا در طول دنبال کردن رژیم لاغری قارچ دچار مشکلات سلامتی نشود.

لاغری با قارچ در ۲۱ روز
رژیم لاغری با قارچ در ۲۱ روز

اگر به دنبال کاهش 4 کیلوگرم در ده روز هستید، یا می‌خواهید در 14 روز حداقل 7 کیلو وزن کم کنید، یا به دنبال رژیم بخور و لاغر بمان می‌گردید، حتما این مقاله را تا پایان به دقت بخوانید تا لاغری با قارچ در 21 روز را دست پیدا کنید. ما به شما کمک می‌کنیم با صرف غذاهای خوشمزه‌ای مثل انواع پیتزا و خوراکهای خوش طعم و بو به سرعت وزن کم کنید، خوش اندام شوید، و مهمتر از همه سلامت بمانید.

آیا لاغری با قارچ ممکن است؟

اگر قارچ را می‌شناختید اصلا این سئوال را نمی‌پرسیدید! چون قارچ با کالری بسیار کم و مواد مغذی فراوان مورد علاقه همه کسانی است که خوش اندامی را با طعم سلامت دوست دارند. کافی است نگاهی به میزان مواد موجود در 100 گرم یا حدود یک فنجان قارچ دکمه‌ای سفید بیاندازید:

  • 22 کالری
  • 0.3 گرم چربی
  • 3.1 گرم پروتئین
  • 1 گرم فیبر
  • 318 میلی‌گرم پتاسیم

علاوه بر اینها، قارچها سرشار از مس، ویتامین B، سلنیوم و سایر مواد معدنی مهم برای بدن هستند و حاوی مقادیر خوبی فولات، آنتی اکسیدان و ویتامین D در برخی گونه‌های مختلف خود می‌باشند. رژیم لاغری با قارچ امکان پذیر است.

مهمترین چیزی که باید در هنگام لاغر شدن به آن توجه کرد میزان کالری دریافتی است، و وجود تنها 22 کالری در یک فنجان قارچ، یعنی که می‌تواند برای خوش اندامی شما معجزه کند!

غذای مناسب
لاغری و رژیم غذایی حاوی قارچ

قارچ چگونه باعث کاهش وزن می شود؟

از آنجا که قارچ‌ها دارای کالری کم و طیف گسترده‌ای از مواد مغذی از جمله مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها، فیبرها و ویتامین‌ها هستند، به راحتی می‌توانند باعث کاش وزن شوند.

با وجود قارچها به هیچ گزینه غذایی سالم دیگری نیاز ندارید. یکی از بهترین جنبه های قارچ این است که شما برای مدت طولانی‌تری بدون هوس‌های غیرضروری گرسنگی احساس سیری خواهید کرد. به این ترتیب کاهش وزن تدریجی و سالم به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود. به علاوه با کمی پرخوری در مصرف میزان قارچ  هم خطری شما را تهدید نخواهد کرد، و کماکان وزن شما محفوظ می‌ماند.

مواد مغذی موجود در قارچ به تنظیم سطح گلوکز خون در بدن کمک می‌کند که این یک عامل موثر در چربی سوزی است و باعث میشود که افراد نه تنها به طور موثر وزن کم کنند، بلکه برای کل روز نیز احساس انرژی خواهند نمود.

با مصرف قارچ، سطح استرس فرد کاهش یافته، میتواند به راحتی به مقابله مثبت با استرس بپردازد. اگر شما از چاقی رنج میبرید پرخوری ناشی از استرس را تجربه کرده‌اید. این باعث می‌شود در مدل طولانی بتوانید به حفظ وزن خود بپردازید.

یکی از تحقیقات اخیر نشان می دهد که افرادی که 20 درصد رژیم غذایی خود را از گوشت به قارچ تغییر دادند، کاهش قابل توجهی در وزن خود داشتند. کاهش دور شکم آنها باعث شده که همه در پاسخ به سئوال «آیا قارچ برای کاهش وزن مفید است؟» پاسخ مثبت بدهند و به لاغری با قارچ اذعان کنند.

از آنجا که قارچ  حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که به کاهش خطر اختلالات متابولیک و فشار خون بالا کمک می‌کند، می‌تواند به راحتی تنظیم سیستم گوارش شما را همراه با کنترل فشار خون به عهده بگیرد و سبب بهبود عملکرد هضم شود. همان طور که میدانید بعضی از انواع چاقی به دلیل اختلالات هضم اتفاق می‌افتد که با رژیمهای عادی اصلاح نمیشود.

 

چگونگی تاثیر قارچ در لاغری
چگونگی تاثیر قارچ در لاغری

رژیم قارچ چیست؟

رژیم قارچ بسیار ساده و راحت است. کافی است مصرف گوشت را به حداکثر 40 روز یک بار محدود کنید و به جای آن از قارچ استفاده نمایید. قارچ همان مقدار پروئتین را به بدن می‌رساند، اما با کالری بسیار کمتر و ویتامینها و مواد مغذی بسیار بیشتر!

برای داشتن یک رژیم قارچ مناسب، به غذاهای روزمره خود نگاه کنید! ما ایرانیها نمیتوانیم به راحتی از سفره و غذاهای سنتی خود دل بکنیم. ما راه راحتتری برای شما داریم. شما می‌توانید مثلا خورشت قیمه، خورشت فسنجان و یا ده‌ها غذای ایرانی دیگر را با قارچ بپزید. به این ترتیب همان غذای خوشمزه با همان عطر و طعم ولی کالری بسیار کمتر را مصرف می‌کنید. در زیر دستور پخت چند غذای جایگزین با قارچ را برای شما آورده‌ایم:

برای شام هم می‌توانید غذاهای زیر را جایگزین انواع فست فودهای رایج کنید. مطمئن باشید که در کمتر از 21 روز خواهید دید که لباسهای شما برایتان گشاد شده‌اند و باید به فکر تهیه لباسهایی برای خوش اندامی خود باشید:

به هر حال توصیه می‌شود رژیم قارچ را از وعده‌های کوچک شروع کنید و مدتی با افزایش مقدار قارچ آن را ادامه دهید. توصیه می شود قبل از افزودن قارچ یا هر ماده غذایی دیگر به رژیم غذایی روزانه خود، تأثیر قارچ بر بدن را بررسی کنید.

رژیم قارچ با انواع غذاهای قارچی
رژیم لاغری قارچ با انواع غذاهای قارچی

چگونه بهترین قارچ را برای رژیم لاغری خود انتخاب کنیم؟

توجه داشته باشید که منظور از قارچ فقط قارچ سفید دکمه‌ای نیست! ما انواع مختلفی از قارچ داریم. بهتر است قارچی را تهیه کنید که مواد مغذی مورد نیاز شما را داشته باشد. قارچ‌هایی مانند قارچ شیتاکه و قارچ صدفی از فیبر بالایی تشکیل شده‌اند و میتوانند به بهبود عملکرد دستگاه گوارش شما کمک کنند. پس اگر چاقی شما به دلیل مشکلات هضم است از این قارچها بیشتر استفاده نمایید.

قارچ‌هایی مانند پورتوبلو و میتاکه، معمولاً دارای حاوی سطوح بالایی از ویتامین D هستند. می‌دانید که وجود ویتامین D از ذخیره چربی‌های اضافی در شکم جلوگیری می‌کند و به همین دلیل برای کاهش وزن در ناحیه شکم بسیار موثر است.

به این ترتیب تنها به یک نوع قارچ اکتفا نکنید! سعی کنید تجربه خود را از انواع قارچ خوراکی و اگزوتیک گسترش دهید و غذاهای متنوعی با آن درست نمایید. به یاد داشته باشید که قارچ برای کاهش وزن بدون مواجهه با مشکلات زیادی در رژیم غذایی روتین شما بسیار مفید و در عین حال خوشمزه است.

اگر در حال وزن کم کردن با رژیم کتوژنیک هستید، حتما مقاله جایگاه قارچ در رژیم کتوژنیک را مطالعه کنید

چه کسانی رژیم قارچ را توصیه می‌کنند؟

سلبریتی‌هایی مانند کیتی پری و کلی آزبورن ادعا می‌‌کنند که با رژیم قارچ توانسته‌اند خوش‌اندامی خود را حفظ کنند. در واقع، کیتی پری، خواننده و ترانه‌سرا آمریکایی، ادعا می‌کند که این رژیم غذایی با قارچ است که به او کمک کرده تا خوش فرم بماند و تنها کاری که او انجام می‌دهد این است که یک وعده غذایی خود در روز را با قارچ عوض کند. ظاهراً افراد مشهور، از جمله کلی آزبورن، روکسان پالت از Emmerdale، همگی  از این رژیم قارچ برای خوش اندامی استفاده کرده‌اند.


هشدار: نکات و پیشنهادات ذکر شده در مقاله فقط برای اطلاعات عمومی هستند و نباید به عنوان توصیه های پزشکی حرفه ای تلقی شوند. همیشه قبل از شروع هر برنامه تناسب اندام یا ایجاد هر گونه تغییر در رژیم غذایی خود با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید.

دانستنی‌ها درباره قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا