اخبار صنعت قارچاخبار عمومی و گزارش

رکورد تولید قارچ دکمه‌ ای در بابل

تولید سالانه یک هزار و ۲۷۶ تن قارچ دکمه‌ای

به گزارش هاگ، شهرستان بابل به رکورد تولید سالانه یک هزار و ۲۷۶ تن قارچ دکمه‌ای دست یافت. محسن علی گل زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل، بیان کرد که هزار و ۲۷۶ تن قارچ خوراکی دکمه‌ای در سال گذشته در این شهرستان تولید شده و در بازار مصرف در اختیار مشتریان قرار گرفته است که رکورد تولید قارچ دکمه‌ ای در این شهرستان تا کنون بوده است.

وی افزود: 94 واحد تولید و پرورش قارچ دکمه ای در بابل فعالیت دارند و مساحت پرورش قارچ دکمه ای خوراکی در این شهرستان به بیش از ۱.۵ هکتار می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی بابل، به کاربرد علم، تجربه و تخصص در این حوزه اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد که فعالان این حوزه، با به کارگیری علم در کنار تجربه به موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه برسند. وی تاکید کرد: توسعه قارچ خوراکی را می‌توان در اهمیت ارزش غذایی و دارویی، هزینه کم و تامین منبع پروتئین مورد نیاز دانست.

علی گل زاده بیان داشت: «قارچ یکی از سالم‌ترین مواد غذایی است که می‌تواند در ترکیب رژیم غذایی مبتلایان به دیابت جای گیرد، چربی و کلسترول ندارد، مقدار کمی هیدرات کربن را در خودش جای داده و از لحاظ داشتن پروتئین در سطح خوبی قرار دارد، ویتامین، مواد معدنی، آب و فیبر هم از سایر ترکیبات موجود در قارچ هستند که به سلامت هرچه بیشتر بیماران مبتلا به دیابت کمک می‌کنند.»

وی با تاکید بر اینکه همه قارچ‌ها خوراکی نیستند و برخی از قارچ‌های غیرخوراکی و سمی می‌توانند کشنده باشند، به همه توصیه کرد قارچ مصرفی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و به صورت بسته‌بندی‌های بهداشتی تهیه کنند.

برای دریافت انواع قارچ های دکمه ای و اگزوتیک به فروشگاه هاگ مارکت مراجعه نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا