اخبار جهان در حوزه قارچ

شناسایی قارچ سرگرمی طبیعت گردان

برگزاری تورهای قارچ چینی در دل طبیعت و آموزش تشخیص قارچ ها

سرگرمی شناسایی قارچ شاید برای بسیار از افراد غیرمتعارف باشد، اما فقط طبیعت گردان هستند که لذت آن را میدانند. آیا تا به حال هنگام پرسه زدن در جنگل یا طبیعت، شده به پایین نگاه کنید و یک قارچ را ببینید و از خود بپرسید که آیا می توانم آن را بخورم؟ اگر این سوال برایتان پیش آمده است بدانید که تنها نیستید!

انجمن MycoNB واقع در کانادا، پیاده‌روی‌ هایی برگزار می‌کند که در آن دوستداران می‌توانند به کمک راهنمایان ضمن یادگیری تشخیص قارچ های خوراکی و سمی از یکدیگر، به جمع آوری قارچ های گوناگون بپردازند و در عین حال مطمئن باشند که قارچ‌های جمع‌ آوری‌ شده برای مصرف خوراکی یا دارویی کاملا ایمن هستند.

آنتونی بروکس، یکی از سازمان‌دهندگان این انجمن، می‌گوید که عشق او به گیاهان بود که برای اولین بار حدود 15 سال پیش او را به سمت دنیای قارچ ها کشاند.

وی می‌گوید: زمانی که برای کارم در مراتع و محیط های طبیعی رفت و آمد می کردم متوجه قارچ‌های زیادی میشدم و از همان جا شروع به جمع آوری و آوردن آنها به خانه کردم. من کیسه کیسه، قارچ را به خانه می آوردم ولی نمی توانستم حتی یک مورد را شناسایی کنم!

در آن زمان واقعاً گروهی وجود نداشت که در شناسایی قارچ ها به افراد عادی کمک کند، همین باعث بوجود آمدن ایده تأسیس این گروه شد.

بروکس می گوید: ما آاین گروه را تشکیل دادیم تا از سرگرمی شناسایی قارچ لذت ببریم و این دوره ها را شروع کردیم تا بتوانیم همه این افراد با این علاقه مشابه را دور هم جمع کنیم و به دنبال جمع آوری قارچ برویم.

بروکس در این سال‌ها راه درازی را پیموده و با مطالعه و تحقیق زیاد، اکنون به کارشناس ماهری در شناسایی قارچ‌ها تبدیل شده  است؛ حالا او مشغول انتقال دانش خود به قارچ‌شناسان جوان تر می باشد.

چیدن و شناسایی قارچ ها
دوره های پیاده روی گروی برای جمع آوری قارچ در جنگل

جمع آوری قارچ سرگرمی در حال رشد

ماریون مک اینتایر که اکنون به طور منظم در این پیاده روی ها شرکت میکند می کند، برای اولین بار در سمیناری در مورد تبدیل شدن به یک طبیعت گرد حرفه ای، عشق خود به قارچ ها را کشف کرد. او می گوید که این علاقه به قارچ است که او را وادار می کند تا برگردد و در دوره ها شرکت کند.

وی می‌گوید: اگر گیاهان شگفت‌انگیزی که در کره زمین وجود دارند، نبودند اکنون ما اینجا نبودیم. هرچه بیشتر در مورد آنها و نحوه کاربردشان در زندگی بدانید، بهتر است.

ویدویی از قارچ های یافته شده در طبیعت:

 

احساس اتکا به خود چیزی است که ویکی کینگ را مجاب به حضور در این دوره ها می کند. او یک سال پیش پس از پایان یک روز کاری در یکی از پیاده روی های خود در مناطق طبیغی با قارچی روبرو شد و از آنجا بود که علاقه خود به این سرگرمی را کشف کرد.

کینگ می گوید: من متوجه شدم که علاقه من به قارچ ها بیشتر به این است فقط آنها را بخورم؛ بلکه دوست دارم کمی خودکفاتر باشم و خودم بتوانم آنها را شناسایی و جمع آوری کنم. اولین بار مادربزرگم سعی کرد به من این کار را یاد بدهد، اما آن موقع فکر نمی‌کردم سرگرمی شناسایی قارچ برایم جالب باشد. اما حالا همه چیز برای من فرق کرده است.

چند توصیه برای چیدن قارچ

بروکس میگوید تنوع زیادی از انواع قارچ ها در جنگل ها و مراتع وجود دارد، پس باید در شناسایی قارچ ها بسیار احتیاط کنید و به خودمان و دانشمان مغرور نشویم، زیرا همیشه ممکن است اشتباه کنیم.

همچنین او به مردم هشدار می دهد که قارچ های زیادی را به طور همزمان برداشت نکنند، زیرا این چیزی است که بیشترین آسیب را به ذخایر قارچ وارد می کند.

بروکس می‌گوید: چیدن قارچ در حد تعادل برای اکوسیستم آنقدر مضر نیست ولی زیاده روی در آن باعث آسیب به اکوسیستم میشود. همچنین در هنگام چیدن قارچ و طبیعت گردی مراقب قدم های خود باشید تا کمترین آسیب را به طبیعت وارد نمایید.

 

در پایان توجه شما را به تصاویری از این پیاده روی ها جلب می نماییم.

 

گردآوری و ترجمه از تیم تحریریه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
منبع: abc

 

جدیدترین اخبار جهان در حوزه قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ مطالعه نمایید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا