دانستنی‌ها درباره قارچ

ساخت علف کش جدید با استفاده از گیاهان دارویی

ساخت علف کش جدید با استفاده از گیاهان دارویی، تحقیقات نشان داده که برخی ترکیبات مترشحه از ریشه گیاهان از مانع از رشد برخی از علف‌های هرز شده و اگر ما بتوانیم روشی برای تعامل دگرآسیبی و کشاورزی پیدا کنیم در این صورت امکان کاهش مصرف علف کش های مصنوعی و استفاده از دیگر مزایای محصولات دگر آسیب وجود خواهد داشت.

استفاده مداوم از علف‌کش های سنتتیک به‌منظور کنترل علف‌های هرز غالباً سبب آسیب همزمان به محیط‌زیست و سلامت جوامع انسانی می‌گردد. سازمان بهداشت جهانی، مواد شیمیایی موجود در محصولات کشاورزی را به‌عنوان یکی از عوامل شناخته‌شده در شیوع انواع سرطان‌ها در جهان معرفی نموده است. یکی از این راهکارهای عملی، استفاده از مواد استخراج‌ شده از گیاهان دارویی است که دارای خاصیت آللوپاتیک باشند. تحقیقات اخیر بر روی امکان استفاده از اسانس و عصاره استخراج‌شده از گیاهان دارویی به‌منظور کنترل علف‌های هرز متمرکزشده است. مزیت به‌کارگیری این قبیل ترکیبات، سرعت‌بالای تجزیه آنها در محیط و همزمان امکان بازدارندگی آنها جهت جلوگیری از جوانه‌زنی و رشد علف‌های هرز در کشاورزی‌های پایدار از قبیل کشاورزی ارگانیک است.

عصاره و اسانس بسیاری از گونه‌های دارویی مختلف می‌توانند بر روی علف‌های هرز رایج در مزارع و باغات خواص بازدارندگی مناسبی داشته باشند. بنابراین می‌توان گفت که ایجاد مشاغل مرتبط جهت به‌کارگیری گیاهان دارویی با خواص بازدارندگی رقابتی با علف‌کش های شیمیایی و دارای امکان تجاری‌سازی قابل توجیه، می‌تواند مورد توجه کارآفرینان قرار گیرد.

این متن برگرفته از مقاله تولید علف‌کش های طبیعی با استفاده از گیاهان دارویی رهیافتی مناسب در ایجاد مشاغل همسو با کشاورزی پایدار و ارگانیک اثر سید فاضل میراحمدی است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا