اخبار صنعت قارچجهاد کشاورزی

ساخت مجتمع های کشت گلخانه ای و دامپروری

عطاالله ابراهیمی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که ساخت مجتمع‌ های کشاورزی و کشت گلخانه‌ ای از اولویت‌ های مهم وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: امسال ۱۸ مجتمع کشاورزی و دامپروری در استان ساخته می‌شود.
عطاالله ابراهیمی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد توسعه شهرک‌ های گلخانه‌ ای در استان گفت: این مجتمع‌ های کشاورزی در بخش توسعه کشت گلخانه ای، پرورش قارچ ، گیاهان دارویی، دامداری، شیلات است که در بخش‌ های طرح‌ های دولتی و خصوصی اجرا می‌شود.
وی گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور، وجود آب و هوای متنوع، توسعه محصولات گلخانه‌ ای یک مزیت منحصر به فرد در بخش کشاورزی است که باید برای اجرای این طرح‌ ها آزمایش و استعداد یابی انجام شود. احداث گلخانه به عنوان یک مزیت شناخته شده برای کشاورزان از نظر اقتصادی، اشتغالزایی و ارز آوری می باشد که به رونق اقتصادی استان و کشور منجر خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ساخت ۱۰ مجتمع دامداری، کشت گلخانه ای و تولید قارچ در استان در مساحت ۳۲۲ هکتار آغاز شد که تمام مراحل انجام مطالعات و واگذاری زمین انجام شده است.

 

صدور مجوز ۱۷ مجتمع خصوصی در سال گذشته

ابراهیمی با بیان اینکه سال گذشته مجوز احداث ۱۷ مجتمع خصوصی در مساحت ۲۴۰ هکتار صادر شد، افزود: در این مدت مجوز احداث هفت مجتمع کشاورزی در حوزه دامداری، اسب و گیاهان دارویی نیز در کمیسیون ماده ۲ در مساحتی بیش از ۸۴۷ هکتار صادر شد.
وی افزود: هم اکنون سطح اراضی زراعی و باغی چهارمحال و بختیاری ۲۴۵ هزار هکتار است که ارزش تولیدات بخش کشاورزی استان دو هزار و ۹۸۶ میلیارد تومان ارزیابی شده است. هم اکنون ۵۷۵ هکتار مجتمع کشاورزی در استان در بخش خصوصی و دولتی به‌ عنوان مجتمع‌ ها و طرح‌ های برنامه‌ محور و آماده برای سفر رییس جمهور طراحی شده که برای تکمیل این طرح‌ ها بیش از ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات و اعتبارات نیاز است.

ارزش تولیدات بخش کشاورزی استان ۲ هزار و ۹۸۶ میلیارد تومان است

وی با بیان اینکه سهم بخش کشاورزی استان در تولید ناخالص ۱۶ درصد و سهم این بخش در حوزه اشتغال ۲۳ درصد است، اظهار داشت: هم اکنون سطح اراضی زراعی و باغی استان ۲۴۵ هزار هکتار است و ارزش تولیدات بخش کشاورزی استان ۲ هزار و ۹۸۶ میلیارد تومان ارزیابی شده است.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط اقلیمی و تغییر نگرش در سطح کشور مبتنی بر افزایش مجتمع‌ های کشاورزی، حفظ و صیانت از اراضی و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و بهره‌ وری مناسب از منابع آب، احداث مجتمع‌ های کشاورزی یک اولویت است، افزود: استان چهارمحال و بختیاری مقام ۱۳ در سطح کشور در حوزه توسعه گلخانه و مجتمع‌ های کشاورزی را دارد.

 

منبع: صدا و سیما

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا