پیش غذا و دسر با قارچ

سالاد تبوله با قارچ (سالاد لبنانی)

سالاد ها یکی از سالم ترین و پرطرفدار ترین پیش غذا ها هستند که از ترکیب سبزیجات و دیگر مواد غذایی پدید می آیند

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک پیش غذای لذیذ و خوشمزه دیگر درست شده با قارچ رفته ایم. پیش غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم سالاد تبوله با قارچ است که در اصل یک سالاد لبنانی و عربی بسیار مغذی و پر خاصیت است. سالاد ها یکی از سالم ترین و پرطرفدار ترین پیش غذا ها هستند که از ترکیب سبزیجات و دیگر مواد غذایی پدید می آیند و معمولا به صورت سرد سرو می شوند. سالاد ها انواع مختلفی دارند که اکثرا جزو غذاهای گیاهی محسوب می شوند و در خانه و هم رستوران ها در کنار غذا سرو می شوند. در ادامه با طرز تهیه سالاد تبوله با قارچ خوشمزه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:

برگ جعفری خورد شده: ۱ پیمانه
گوجه‌ فرنگی: ۳ عدد
پیاز متوسط: ۱ عدد
بلغور گندم: ۲ پیمانه
آب: ۴ پیمانه
نمک: ۱ قاشق چای‌خوری
روغن‌ زیتون: ۴ قاشق سر پر
آب‌لیمو: ۱ پیمانه
نعنا خشک: ۱ قاشق سر پر
فلفل سیاه: به مقدار لازم
قارچ: ۲۰۰گرم

طرز تهیه:

ابتدا بلغور گندم را در آب ریخته و نصف قاشق چای‌خوری نمک به آن اضافه کنید و روی شعله متوسط قرار داده و حتماً از دم‌کنی استفاده کنید تا آب آن خشک‌ شده و بپزد. سپس یک قاشق روغن‌ زیتون به آن اضافه کنید و پس از ۱۵ دقیقه آن را خاموش‌کنید و اجازه دهید تا خنک شود.

حالا جعفری و گوجه‌ فرنگی و قارچ و پیاز را خیلی ریز خورد کنید و در ظرفی بریزید و نعنای خشک را به آن اضافه کنید. بلغور خنک شده و روغن‌ زیتون را به آن اضافه کنید و در آخر با نمک و فلفل به آن مزه دهید. سپس در یخچال قرار داده تا مزه‌ها به خورد هم بروند. دقت داشته باشید این سالاد باید آبدار باشد پس هرچقدر آب‌ لیموی آن بیشتر باشد آبدارتر و خوشمزه‌تر است.

نوش جان!

امیدواریم که از تهیه و میل کردن این سالاد خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر پیش غذا و دسر با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا