اخبار تولید قارچ سراسر کشور

تولید بیش از ۴ هزار تن قارچ خوراکی در گیلان

قارچ تولید شده در گیلان به استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، منوچهر پارسافر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تولید قارچ یکی از ظرفیت‌های بالای اقتصادی در استان شمرده می‌شود.‌

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۴ هزار و ۴۰۰ تن قارچ در گیلان تولید شده است گفت: ۱۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال ارزش اقتصادی قارچ‌های تولید شده است.
پارسافر  در خصوص تولید قارچ خوراکی در گیلان اذعان کرد: ۱۱ واحد صنعتی تولید قارچ در گیلان با ظرفیت ۳ هزار و ۵۳۷ تن در سال و ۱۳۰ واحد خانگی با ظرفیت ۸۶۷ تن به تولید قارچ خوراکی در استان اشتغال دارند.
متنوع‌تر شدن غذاها دلیل افزایش مصرف قارچ در گیلان
متنوع‌تر شدن غذاها دلیل افزایش مصرف قارچ در گیلان
به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از ایسنا منوچهر پارسافر از تولید سالیانه ۴۴۰۰ تن قارچ خوراکی در گیلان خبر داد و گفت: ارزش ریالی تولید این میزان قارچ ۱۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.
وی با اشاره به اینکه گیلان ۱۱ واحد صنعتی و ۱۳۰ گلخانه سنتی تولید قارچ خوراکی دارد، افزود: قارچ‌های تولید شده کشاورزان گیلانی علاوه بر تأمین نیاز داخل استان به استان‌های هم‌جوار هم ارسال می‌شود.
پارسا فر ادامه داد: ۵۰۰ نفر در گیلان به تولید قارچ خوراکی مشغول‌اند و قارچ تولیدشده در گیلان علاوه بر مصرف استان به استان‌های هم‌جوار نیز صادر می‌شود.(۱۲ بهمن ۱۳۹۹)
قارچ تولید شده در گیلان به استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از شبستان از رشت منوچهر پارسافر در جمع خبرگزاران اظهار کرد: پرورش قارچ یکی از محصولات درآمدزا در گیلان شمرده می‌شود.

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی گیلان با بیان اینکه پرورش قارچ از جمله مشاغل جانبی است که در کنار تولید برنج می‌تواند نقش مؤثری در افزایش درآمد شالیکاران داشته باشد، گفت: استان گیلان به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب برای تولید قارچ بسیار مناسب است.

وی با اشاره به اینکه یک واحد کمپوست با ظرفیت ۵۰ هزار تن در سال در گیلان وجود دارد، افزود: درحال حاضر ۱۱ واحد به ظرفیت 3 هزار و ۵۳۷ تن قارچ به صورت صنعتی در استان وجود دارد، ضمن این که ۱۳۰ واحد مشاغل خانگی به ظرفیت ۸۶۷ تن تولید می‌شود.( ۳ آذر ۱۳۹۹)

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا