جهاد کشاورزی

کردستان رتبه چهاردهم کشور

تولید سالانه ۴ هزار تُن قارچ در کردستان

کردستان رتبه چهاردهم کشور در تولید قارچ خوراکی است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از تولید سالانه ۴ هزار تُن قارچ در گلخانه های کردستان خبر داد.

به گزارش هاگ به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز کردستان، پیمان اسکندری گفت: با تولید سالانه ۴ هزار تن قارچ در کردستان رتبه چهاردهم کشور را در تولید این محصول کسب کردیم.

اسکندری در سمینار تخصصی قارچ با تأکید بر افزایش سطح گلخانه‌ای گفت: در استان کردستان ۳۷ هکتار گلخانه داریم و تا پایان سال ۱۴۰۲ این سطح به ۲ برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در خصوص مزایای کشت گلخانه‌ای عنوان کرد: افزایش تولید در واحد سطح، افزایش کیفیت محصول تولیدی و باعث صرفه جویی در مصرف آب خواهد شد.

وی با تاکید بر وضعیت مطلوب کشاورزی در کردستان افزود: ۳۰ درصد اشتغال استان مربوط به کشاورزی و دامداری است و اقتصاد استان کاملا مبتنی بر این دو حوزه است.

اسکندری نقش درآمدزایی حوزه کشاورزی و دامپروری کردستان را عالی عنوان کرد و ادامه داد: میانگین ارزش تولید ناخالص داخلی کشور ۱۷ درصد است، اما در کردستان این میزان ۲۵ درصد است.

سالانه چهارهزار تن قارچ در کردستان تولید می‌شود
سالانه چهارهزار تن قارچ در کردستان تولید می‌شود

پیمان اسکندری گفت: در استان کردستان ۳۷ هکتار گلخانه داریم و تا پایان سال ۱۴۰۲ این سطح تولید به ۲ برابر افزایش پیدا خواهد کرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی در خصوص مزایای کشت گلخانه‌ای عنوان کرد: افزایش تولید در واحد سطح، افزایش کیفیت محصول تولیدی و باعث صرفه‌جویی در مصرف آب خواهد شد.

ایران رتبه هفتم تولید قارچ دنیا را دارد و سالانه ۱۸۵ هزار تن قارچ در کشورتولید می‌شود.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا