جهاد کشاورزی

سالانه ۳۷۰۰ تن قارچ در آذربایجان‌ غربی تولید می‌شود

کوچکترین اشتباهی در تشخیص قارچ وحشی منجر به مرگ می‌شود

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید برخطر استفاده خوراکی از قارچ های وحشی گفت: سالانه ۳۷۰۰ تن قارچ در آذربایجان‌ غربی تولید می‌شود.

به گزارش هاگ به نقل از خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، جعفر وحدت با بیان اینکه با وجود اینکه تعداد کمی از قارچ‌ها سمی هستند ولی به دلیل شباهت‌های ظاهری، تشخیص قارچ‌های سمی از غیرسمی امکان ‌پذیر نیست و به همین دلیل ممکن است قارچ‌های سمی به ویژه در فصل بهار و پاییز، مورد استفاده خوراکی قرار گرفته و منجر به مسمومیت افراد و عوارض جدی و حتی مرگ شود.
وی با اشاره به افزایش نزولات آسمانی، رشد انواع قارچ‌ها در طبیعت و استفاده ناآگاهانه خانواده‌ها از قارچ‌های وحشی اضافه کرد: از طریق ویژگی‌های ظاهری، بو و رنگ قارچ نمی‌توان بطور قطعی سمی و غیر سمی بودن آن را تشخیص داد و کوچکترین اشتباهی در تشخیص ممکن است منجر به مرگ یا آسیب‌های جدی به اعضای بدن شود.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: ۶۶ واحد تولیدی پرورش قارچ خوراکی با ظرفیت تولید ۳۷۰۰ تن در سال در سطح استان فعال است که در حدود ۳ هزار تن به روش صنعتی و مابقی به صورت نیمه صنعتی تولید می شود.
وحدت اضافه کرد: با توجه به ادامه فصل رویش این گونه قارچ ها در عرصه های جنگلی و مرتعی تا اواخر خردادماه سال جاری و عدم امکان تشخیص قارچ های خودرو سمی و غیر سمی ،توصیه می کنیم کلیه مصرف کنندگان، قارچهای خوراکی مورد نیاز خود را به صورت بسته بندی شده برچسب دار و دارای پروانه بهره برداری از وزارت جهاد کشاورزی که در مراکز و فرشگاه های معتبر کشور عرضه می شوند، تهیه نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا