اخبار تولید قارچ سراسر کشور

سرانه مصرف قارچ آذربایجان غربی نصف متوسط کشوری

سرانه مصرف این ماده غذایی مفید در استان ۵۰۰ گرم و در کشور ۱ کیلوگرم است

سرانه مصرف قارچ آذربایجان غربی نصف متوسط کشوری، در حال حاضر سرانه مصرف این ماده غذایی مفید در استان ۵۰۰ گرم و در کشور، ۱ کیلوگرم است.

عزیز امانی، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، در توضیحات بیشتر این خبر اضافه کرد: این میزان کم‌مصرف قارچ در آذربایجان غربی، مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده و آنها با مازاد تولید مواجه هستند.
این مقام مسئول آذربایجان غربی در خصوص عرضه تولیدات به خارج از استان گفت: مقدار بسیارکمی از قارچ تولیدی در کارگاه‌های آذربایجان غربی به عراق و سایر استان‌های کشور صادر می‌شود. سرانه مصرف قارچ آذربایجان غربی نصف متوسط کشوری است.

ظرفیت تولید سالانه قارچ استان

امانی در ادامه سخنان خود با اعلام میزان تولید سالانه این استان، بالغ‌بر ۲۰۰۰ تن قارچ های خوراکی، بیان کرد: حدود ۱۰۰۰ تن قارچ نیز در کارگاه‌های غیررسمی استان تولید می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی همچنین با اشاره به نیروی انسانی فعال در این واحدها تصریح کرد: ۱۵۰ نفر به‌صورت مستقیم در این واحدها مشغول به‌کار هستند و بیشترین میزان تولید قارچ خوراکی در شهرستان ارومیه است.

به گفته این مقام در حال حاضر با توجه به اهمیت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در استان و وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه، دولت از متقاضیان سرمایه‌گذاری برای کشت محصولات گلخانه‌ای در جهت بالا بردن کیفیت محصولات و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی حمایت می‌کند که در این خصوص تولید قارچ جایگاه ویژه‌ای دارد.

شناخت قارچ‌ها فرآیندی تخصصی

امانی در توضیحات خود در رابطه با ساختار قارچ‌ها و انواع آنها ضمن اشاره به اینکه شناخت قارچ‌ها یک بحث تخصصی بوده و باید دقیق و علمی عمل شود خاطرنشان کرد: بهتر است از قارچ‌های خوراکی تولیدشده در کارگاه‌های تولید قارچ که سالم و مطمئن هستند استفاده کرد و اقدام به چیدن قارچ از طبیعت نشود.

لازم به ذکر است در شرایط حال حاضر کشور و مصرف قارچ‌های کوهی که اغلب سمی هستند یکی از تهدیدکننده‌هایی است که در فصل بهار و اوایل تابستان موجب بروز مسمومیت‌های بسیاری در شهروندان آذربایجان غربی شده و ۲ نفر در استان براثر استفاده از این قارچ‌ها جان خود را ازدست‌داده. گفتنی است متخصصان و کارشناسان بارها تأکید کرده‌اند که قارچ‌های پرورشی سمی نیستند.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا