انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ

سرانه مصرف قارچ در ایران نسبت به کشور های دیگر

بازار قارچ همانند دیگر محصولات پروتئینی به واسطه هزینه تمام شده تحت تاثیر قرار گرفته

سرانه مصرف قارچ در ایران نسبت به کشور های دیگر، به گزارش هاگ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای مهدی رجبی رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ گفت: با اصلاح نظام یارانه، بازار قارچ همانند دیگر محصولات پروتئینی به واسطه هزینه تمام شده تحت تاثیر قرار گرفته است.

او قیمت قارچ اکنون هر کیلو فله را ۵۰ هزار تومان، قارچ ۲۰۰ گرمی بسته بندی را ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان، بسته ۴۰۰ گرمی را ۳۴ هزار و ۷۰۰ تومان، بسته ۸۰۰ گرمی را ۵۶ هزار تومان و بسته هزار گرمی را ۶۰ هزار تومان اعلام کرد.

آقای رجبی می‌گوید، با اصلاح نظام یارانه و افزایش قیمت سایر محصولات پروتئینی پیش بینی می‌شود که تقاضا برای خرید قارچ به عنوان یک محصول پروتئینی سالم بالا رود.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی گفت: بنابر آمار متوسط سرانه مصرف قارچ ۲.۸۰۰ گرم و در شهرستان‌ها کمتر از ۱.۵ کیلوست که باید با فرهنگ سازی سرانه مصرف را به ۳.۵ تا ۴ کیلو افزایش دهیم چرا که سرانه مصرف فعلی دو سوم متوسط دنیاست.

به گفته او، بنابر آمار اعلامی واحد‌ها از ابتدای فروردین روزانه ۲۰ تن قارچ صادر شده، اما آمار دقیقی به سبب احتساب با سبزیجات نداریم.

بنابر آمار پارسال ۲۱۰ هزار تن قارچ تولید شد که امسال پیش بینی می‌شود که میزان تولید افزایش یابد، اما هم اکنون نمی‌توان رقم دقیقی اعلام کرد.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت کنونی هر کیلو قارچ فله ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان است.

رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی عرضه بالاتر از ۵۰ هزار تومان را گرانفروشی می‌داند و اذعان می‌کند که با اصلاح نظام یارانه و افزایش هزینه‌های تولید قیمت هر کیلو قارچ فله ۲۵ درصد و قارچ بسته بندی ۱۳ تا ۱۶ درصد رشد داشته است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا