جهاد کشاورزی

سرانه مصرف قارچ در ایران یک دوم جهان

ایران رتبه ششم تولید قارچ خوراکی در جهان را به خود اختصاص داد

سرانه مصرف قارچ در ایران یک دوم جهان، ایران رتبه ششم تولید قارچ خوراکی، بیش از ۱۳ هزار و ۹۲۷ هکتار سطح گلخانه‌ای فعال در کشور داریم که از این میزان بیش از ۱۰ هزار هکتار مربوط به سبزی و صیفی و دو هزار و ۷۰۰ هکتار مربوط به گل و گیاهان زینتی است.

به گزارش خبرگزاری هاگ- غلامرضا تقوی مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران رتبه پنجم تولید گل و گیاه زینتی در آسیا را بعد از کشور تایلند را دارد.

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها تصریح کرد: در حوزه سبزی و صیفی مانند تولید خیار، گوجه‌فرنگی، فلفل و بادمجان دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن تولیدات کارخانه‌ای داریم.

تقوی با اشاره به اینکه ایران رتبه ششم تولید قارچ خوراکی جهان را داراست گفت: مصرف سرانه قارچ خوراکی در کشور ما بیش از ۱.۲ کیلوگرم و میانگین مصرف سرانه دنیا ۴ کیلوگرم است که این نشان می‌دهد باید درزمینه افزایش مصرف قارچ خوراکی اقدام کنیم.

این مقام مسول در جهاد کشاورزی گفت: بااین‌وجود تولید قارچ نسبت به سال ۹۲، ۵۹ درصد رشد داشته است و استان‌های تهران با ۴۱ هزار تن تولید و البرز با ۲۵ هزار تن تولید، رتبه‌های اول و دوم کشور را کسب کرده‌اند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا