اخبار جهان در حوزه قارچ

قارچ زامبی در سریال The Last of Us

تریلرهای سریال The Last of Us مرتب در حال تبلیغ سریال است؛ که از روی یک بازی به همین نام ساخته شده است. این بازی در حال در سال  2013 توسط استودیوی بازی سازی Naughty Dog توسعه یافت و توسط سونی منتشر شد و جزو بهترین بازیهای پلی استیشن 3 و یکی از بهترین بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شود. این بازی بیست سال پس از فروپاشی جامعه بشری اتفاق می‌افتد که یک قارچ انگلی به نام قارچ کوردیسپس قادر به آلوده کردن ذهن انسان‌ها و تبدیل آنها به موجودات زامبی تهاجمی است.

داستان مربوط به جوئل میلر و الی ویلیامز با بازی تروی بیکر و اشلی جانسون است که جوئل یک قاچاقچی خشن و سرسخت است که دخترش را در شبی که این قارچ به زادگاهش سرایت کرده، از دست داده است. الی هم یک دختر چهارده ساله است که پس از شروع دوران آخرالزمانی به دنیا آمده و حکومت نظامی، رویه‌های سخت قرنطینه، و زندگی در  داخل دیوارهای ضخیم شهر  تنها چیزهایی است که در زندگی تجربه کرده است.

جوئل وظیفه دارد الی را – که اکنون یک امید نهایی برای بشریت است – در سراسر ایالات متحده به یک گروه شبه نظامی به نام فایرفایلز به طور قاچاقی برساند. آنها قصد دارند از مصونیت الی در برابر قارچ کوردیسپس برای ساخت واکسن استفاده کنند. در طول سفر، آنها با فراز و فرود بسیار مواجه میشوند و بازی بسیاری جذابی را برای مخاطب رقم میزنند.

سریال The Last of Usو قارچ زامبی
سریال The Last of Usو قارچ زامبی

این بازی به سرعت بسیار محبوب شده و توانسته علاوه بر جلب آرای مردمی و فروش فوق العاده، به کسب جوایز مختلفی نیز مثل فیلمنامه بازی، شخصیت‌پردازی، موسیقی متن، طراحی فضا و آهنگ‌سازی نائل شود. همه اینها به اندازه کافی برای این که ساخت سریال The Last of Us برای شبکه های تلویزیونی هم مورد توجه قرار گیرد وسوسه کننده بود و قرار است که در تاریخ ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) از HBO و HBO Max پخش شود.

به گفته سازندگان تلاش شده این سریال به بازی‌ وفادار باشد، ولی سازندگان به خاطر واقع گرایی بیشتر، احساس کردند برخی نکات را باید تغییر دهند. کریگ مازین، یکی از نویسندگان این سریال در مصاحبه جدیدش فاش کرد که در سریال، هاگ قارچ زامبی که انسان را به هیولاهای گوشتخوار تبدیل می‌کند، مانند بازی‌ها در هوا پخش نمی‌شود. او توضیح داده که: « بدیهی است که باید نکات اصلی را حفظ کنیم، اما چالش‌هایی هم برای سریال وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. به عنوان مثال، اگر هاگ در هوا پخش شود، در این صورت باید همیشه و همه جا افراد ماسک بزنند. به همین دلیل باید در این سریال راه دیگری برای پخش هاگهای قارچ و ایجاد آلودگی در نظر می‌گرفتیم.»

به هر حال زمان پخش این سریال بسیار نزدیک است و طرفداران این بازی منتظر دیدن آن و تغییرات سریال هستند. هرچند که نیل دراکمن، کارگردان بازی‌ها و یکی از نویسندگان سریال گفته که این اقتباس خشونت کمتری نسبت به بازی دارد؛ اما به هر حال یکی از «بهترین و معتبرترین اقتباس از روی بازی‌ها» خواهد بود.

 

جدیدترین و بروزترین اخبار جهان در حوزه قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ دنبال کنید.
4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا