آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیغذای ملل با قارچقارچ و خانواده

آموزش آشپزی: سس قارچ با شیر

یک سس عالی برای پخت انواع استیک و پاستا

سس قارچ یکی از انواع سس های خوشمزه و بسیار پرطرفدار در سراسر جهان می باشد که به همراه طیف زیادی از غذاها سرو می شود. این سس بدلیل طعم فوق العاده و بافت خامه ای که دارد می توانید آن را در کنار غذاهایی مثل استیک مرغ، استیک گوشت، پاستا و… سرو کنید و طعم لذت بخشی را تجربه کنید. در این مقاله با ما برای تهیه این رسپی جذاب و فوق العاده همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سس قارچ با شیر

  • قارچ ۳۰۰ گرم
  • خامه‏ غلیظ ۳۰۰ گرم
  • پودر سیر ۲ قاشق مربا خوری
  • پودر پیاز یک قاشق مرباخوری
  • 4حبه سیر تازه
  • شیر ا لیوان بزرگ
  • کره و آب لیمو ترش به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
  • 2 قاشق غذاخوری ماست چکیده شیرین

طرز تهیه سس قارچ با شیر

ابتدا قارچ ها را خیلی سریع زیر آب می شوییم و در آبکش قرار می دهیم با یک دستمال تمییز آن ها را خشک می کنیم سپس روی تخته آشپزخانه به صورت درشت خرد می کنیم. سپس کمی آب لیمو ترش و نمک و آب را با هم مخلوط می کنیم و در کاسه ای بزرگ می ریزیم و قارچ های خرد شده را به آن اضافه می کنیم و ۱۵ الی ۳۰ دقیقه اجازه می دهیم تا در این مواد استراحت کنند و بعد قارچ ها را در آبکشی می ریزیم و می شوییم. سپس یک کره ۲۵ گرمی را از یخچال بیرون می آوریم تا به دمای محیط برسد (کره مقدارش قید نشده چون ممکن است به طور کامل یک کره ۲۵ گرمی مصرف نشود) سیرها را به صورت ساطوری و یا رنده شده خرد می کنیم. تابه ای را روی حرارت قرار می دهیم آن وقت کمی از کره را به تابه می کنیم و سیر را به آنها اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا سیر ها سرخ شوند و عطر آن ها آزاد شود. (اگر مجددا در زمان سرخ شدن نیاز به کره بود به آن اضافه می کنیم)

سپس قارچ ها را به سیر سرخ شده اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا قارچ ها اب بیاندازد. در کاسه ای ماست و نصف خامه را با هم مخلوط می کنیم و حسابی هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند و سپس کم کم شیر را به مواد اضافه می کنیم.

در ادامه پودر سیر، پیاز را به همراه فلفل سیاه و نمک را به قارچ ها اضافه می کنیم و سپس سس خامه ای را که آماده کرده بودیم به قارچ ها اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا با حرارت ملایم با قارچ ها بپزد و بعد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و  باقی خامه را نیز اضافه می کنیم و هم می زنیم تا سس غلظت پیدا کند و از این سس برای انواع استیک ها، پاستاها و … می توانید استفاده کنید.

پاستا با سس قارچ
پاستا با سس قارچ

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید. در مقاله انواع سس قارچ میتوانید با انواع دیگر سس قارچ نیز آشنا شوید.
اگر مایل به تهیه انواع مختلف قارچ دکمه ای، صدفی، شیتاکه، یا هر نوع قارچ اگزوتیک دیگری هستید به  هاگ مارکت  مراجعه نمایید و با سرعت بهترین قارچها را تهیه کنید
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا