دانستنی‌ها درباره قارچ

سلاح بیولوژیک؟؟!!

کاربرد دیگری از قارچ ها

سلاح بیولوژیک، جنگ بیولوژیک استفاده از عوامل بیوزیستی به منظور نابودی دشمن و ایجاد ترس و دلهره در بین مردم است که حوادث به وقوع پیوسته در جای جای تاریخ کشورهای مختلف دنیا نظیر اقدامات تروریستی و یا حتی بدون هدف را در برمی گیرد.

سلاح بیولوژیک؟؟!!

گروهی از اندیشمندان بر این باورند که بیماری های ویروسی نظیر ایدز، کرونا و… نیز سلاح بیولوژیک هستند که با اهداف خاصی طراحی شده اند.

عوامل بیولوژیکی به صورت ذرات معلق در هوا (aerosol) به راحتی در فضا پراکنده و تکثیر می شوند و وسعت منطقه آلوده را گسترش می دهند که در صورت تنفس ایجاد عفونت را سبب خواهد شد.

سلاح بیولوژیک2

موثرترین راه دفاعی در برابر آن ها استفاده از ماسک های فیلتر دار است که مانع از ورود باکتری ها و ویروس ها و اسپورهای بزرگتر از 1میکرون (یک میلیونیم متر) به مجاری تنفسی خواهد شد. از سوی دیگر استفاده از لباس های محافظ مناسب، دستکش و چکمه برای جلوگیری از تماس مستقیم با عامل بیولوژیک و همچنین استفاده از مواد ضدعفونی کننده برای از بین بردن این عوامل کشنده، از دیگر راه های مبارزه خواهند بود.

پنج عامل مختلف بیولوژیکی وجود دارد که از انها به عنوان سلاح های بیولوژیک استفاده می شود:

  • باکتری ها
  • ریکتزیا (ارگان هایی شبیه به باکتریها که انگل خارجی محسوب می شوند )،
  • ویروس ها
  • قارچ ها
  • سموم همه موجودات زنده ازقارچ ها تا مارها

یکی از برجسته ترین این سلاح ها، سم بسیار خطرناکی با نام Mycotoxin T -2 که از قارچ فوزاریوم استحصال می شود که برای انسان و دام بسیار کشنده است. این سم بر روی بخش های مختلف بدن مثل سیستم ایمنی، مغز استخوان، طحال، بافت دستگاه گوارش، پوست، مجاری تنفسی و جنین اثرات مخربی داشته و اعمال آن ها را دچار اختلال می کند.

سلاح بیولوژیک3

استفاده از قارچ ها به عنوان عوامل بیماریزای محصولات کشاورزی، با هدف برهم زدن امنیت غذایی دشمن، یکی از شیوه های مرسوم در جنگ ها بوده است.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا