جهاد کشاورزی

سم پاشی مزارع غلات خراسان شمالی توسط کشاورزان علیه قارچ ها

کشاورزان نسبت به مبارزه شیمیایی در مزارع گندم اقدام کنند

سم پاشی مزارع غلات خراسان شمالی توسط کشاورزان علیه قارچ ها انجام شد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با توجه به شرایط جوی کنونی عنوان کرد : با توجه به بارندگی های اخیر و رطوبت بالا و نیز پیش بینی های هواشناسی در خصوص بارش ها در روزهای آینده کشاورزان این استان مزارع غلات را علیه قارچ‌ها سمپاشی کنند.

عبدالله یوسفی در این خصوص این گونه اظهار داشت: ضروری است کشاورزان نسبت به مبارزه شیمیایی با بیماری های زنگ زرد، سفیدک سطحی و لکه خرمایی در مزارع گندم اقدام کنند.

استفاده از قارچ کش مناسب

این مقام مسئول در رابطه با راه حل های موجود گفت : با توجه به رطوبت موجود در مزارع گندم توصیه می شود با استفاده از قارچ کش مناسب در دو مرحله قبل از گلدهی و به فاصله 10 تا 15 روز سمپاشی انجام شود.

وی ضمن اشاره به اینکه در سال زراعی امسال انتظار تولید 330هزار تن گندم داریم گفت: در پاییز 47 هزار هکتار گندم آبی و 99 هزار هکتار گندم دیم و 40 هزار هکتار جو آبی و دیم کشت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه هم اکنون وضعیت کشتزارهای دیم استان بسیار مناسب است گفت: مزارع دیم از رطوبت کافی برخوردار شده‌اند.

تولیدات گندم

این مقام مسئول در خصوص تولیدات گندم عنوان کرد : امسال پیش بینی می شود 250 تا 290 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان این استان خریداری شود.

او در ادامه با اشاره به آمار تولید و برداشت سال گذشته گفت : پارسال از کشت زارهای گندم استان 150 هزار تن گندم و 45 هزار تن جو برداشت شده بود.

وی اظهار داشت: انتظار می رود امسال افزون بر 100 هزار تن جو نیز برداشت شود.

یوسفی همچنین این نکته را یاد آور شد : سمپاشی تاکستان ها با سموم اکسی کلرور مس برای کنترل بیماری سفیدک داخلی انگور انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در خصوص سم پاشی مزارع غلات گفت: به منظور اطمینان از کنترل سفیدک داخلی انگور و با توجه به رطوبت فراوان باغ ها و محیط، توصیه می شود قبل از گل دو مرحله اقدام به سمپاشی شود.

یوسفی در اختتام صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: مبارزه مکانیکی وجین علف‌های هرز پهن برگ کلزا در مناطق سرد در مزارع آلوده چون سبب کاهش عملکرد می‌شود، صورت پذیرد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا