اخبار تولید قارچ سراسر کشور

سهم استان قزوین در صنعت قارچ کشور

نیمی از زنجیره تولید 600 هزار تنی کمپوست کشور در استان قزوین تولید می شود

سهم استان قزوین در صنعت قارچ کشور، به گزارش هاگ نشست هم اندیشی استاندار قزوین با نخبگان، تولید کنندگان برتر، تشکل‌ها و فعالان بخش کشاورزی شنبه شب در مجموعه باغستان سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد. در این نشست محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین، مهدی رحمانی معاون امور اقتصادی استاندار، محمدحسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی، مدیران کل استانداری، معاونان و مدیران ستادی و تابعه سازمان جهاد کشاورزی و تشکل‌ها، انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و فعالان بخش خصوصی کشاورزی حضور داشتند و مشکلات عرصه های مختلف را در این نشست مطرح و استاندار برای حل آنها دستورات لازم را صادر کرد.

ازجمله انجمن و اتحادیه هایی که در این نشست حضور داشتند، انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور بود. مهدی رجبی به عنوان رئیس انجمن صنفی پرورش قارچ کشور ضمن حضور در این جلسه بیان کرد: نیمی از زنجیره تولید 600 هزار تنی کمپوست کشور در استان قزوین تولید می شود.

رجبی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قارچ کشور در این نشست اظهارداشت در زنجیره فعالان تولیدکننده قارچ ظرفیت های خوبی داریم به طوری که سالانه در کشور 600 هزار تن تولید کمپوست قارچ داریم که نیمی از آن در استان قزوین تولید می شود.

وی بیان کرد: ظرفیت تولید قارچ خوراکی در کشور نیز حدود 210 هزار تن است که 20 درصد آن در استان قزوین تولید می شود.

نشست هم اندیشی استاندار قزوین با نخبگان، تولید کنندگان برتر، تشکل‌ها و فعالان بخش کشاورزی
سهم استان قزوین در صنعت قارچ کشور

رجبی تصریح کرد: در اشتغال این صنعت در استان نیز تاکنون 12 هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده اما مسئولان بانکی به این صنعت به عنوان یک فعالیت ورشکسته نگاه کرده و از دادن تسهیلات خودداری می کنند.

این فعال کشاورزی یادآورشد: در تولید قارچ سالانه بیش از 100 هزار تن کود مرغی و گوشتی مورد استفاده قرار می گیرد که این مواد در کشاورزی قابل استفاده نیست.

وی اظهارداشت: مهمترین مشکل تولیدکنندگان قارچ در استان، تخصیص نیافتن آب به این بخش است و هنوز تعریف مشخصی از کشاورزی سنتی و مدرن نداریم که باید برای آن فکری کرد.

رجبی افزود: با توجه به میزان اشتغال و سرمایه گذاری انجام شده در این صنعت از مسئولان انتظار حمایت جدی داریم.

منبع: خبربان

تولید 13 هزار تن قارچ در استان قزوین

1402/05/01

محمد پیله فروش مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سالانه 13 هزار تن قارچ خوراکی در 42 واحد پرورش قارچ، در استان تولید می شود. همچنین تعداد 26 واحد پرورش قارچ خوراکی دارای پروانه تاسیس هستند که ظرفیت تولید 24 هزار تن قارچ در سال را دارند.

پیله فروش یادآور شد: در حال حاضر 9 واحد تولید کمپوست قارچ در استان به بهره برداری رسیده که ظرفیت واقعی تولید 360 هزار تن کمپوست در سال را دارند.

وی اضافه کرد: همچنین 3 واحد تولید کمپوست با ظرفیت 875 تن در سال  پروانه تاسیس دریافت کرده اند که در آینده راه اندازی خواهند شد.

منبع: برنا نیوز

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا