پیش غذا و دسر با قارچ

سوپ شیر، وعده غذایی مناسب افطار

روزه داران باید برای باز کردن روزه خود در وعده افطار ابتدا از یک مایع گرم نظیر چای یا سوپ استفاده نمایند

به عقیده تمامی پزشکان، روزه داران باید برای باز کردن روزه خود در وعده افطار ابتدا از یک مایع گرم نظیر چای یا سوپ استفاده نمایند زیرا دستگاه گوارش را برای خوردن غذای اصلی آماده میکند.

در این مطلب می خواهیم سوپ شیر را به عنوان یک وعده غذایی مناسب در ماه رمضان برای افطار به شما همراهان معرفی نماییم. سوپ شیر غذایی مقوی، ملین و مفید برای نقرس است و پیش غذایی مناسب برای افطار کردن در ماه مبارک رمضان محسوب می‌شود. در سوپ سفید یا سوپ شیر، واد غذایی متنوعی از جمله شیر، خامه، قارچ، هویج، ذرت، جو و… وجود دارند که دارای ارزش غذایی زیادی می باشند.

 

همانطور که از نام این پیش غذا مشخص می باشد اساس این سوپ شیر است، کلسیم که نقش اساسی در شکل گیری و استحکام استخوان‌ها و سلامت دندان‌ها دارد، از مهم‌ترین ترکیبات موجود در شیر است.

فسفر که برای بسیاری از واکنش‌های شیمیایی بدن و فعال کردن آنزیم‌ها لازم است و در رشد و ترمیم بافتی دخالت دارد، در میان املاح موجود در شیر حضور داشته و به غیر از آن، سدیم و پتاسیم که در تنظیم اسیدی و بازی بودن سلول‌های بدن نقش ایفا می‌کنند، با خوردن شیر دریافت می‌شوند.

برای تهیه سوپ شیر، باید 200 گرم قارچ، 2 عدد هویج، یک لیوان جو، نصف لیوان ذرت، 2 قاشق غذاخوری آرد، 200 گرم مرغ، 3 قاشق غذاخوری آبلیمو، یک عدد پیاز بزرگ، 3 لیوان شیر، یک عدد فلفل دلمه‌ای کوچک، نمک، فلفل و خامه به مقدار کافی و همچنین مقداری جعفری خرد شده است. (قارچ و مرغ جایگزین هم هستند و در صورت استفاده از هرکدام نیاز به استفاده از مورد دیگر نیست)

جو را از یک ساعت قبل در مقداری آب سرد بخسانید، هویج را خرد کنید و با ذرت کنار بگذارید، سپس پیاز و فلفل دلمه‌ای را خرد کرده و همراه با مرغ یا قارچ و ۴ لیوان آب داخل قابلمه بریزید و با حرارت ملایم بپزید و پس از یک ساعت جو، ذرت و هویج را به آن اضافه کنید و اجازه دهید با حرارت ملایم و در قابلمه دربسته بپزد.

یک قاشق غذاخوری آرد را در یک لیوان شیر سرد حل کرده و داخل سوپ بریزید و مخلوط کنید، سپس باقیمانده شیر را کم کم در سوپ بریزید.

پس از اضافه کردن شیر و تا آخرین مرحله پخت در ظرف را باز بگذارید و کمی حرارت را بیشتر کنید و هرچند دقیقه یکبار سوپ را هم بزنید، اغلب یکساعت بعد از اضافه کردن شیر، سوپ آماده مصرف است، از یکساعت به بعد هرچه سوپ بیشتر روی حرارت باشد غلیظ‌تر می‌شود که این بستگی به خودتان دارد.

چند دقیقه قبل از سرو آبلیمو و فلفل را به سوپ اضافه کنید و هم بزنید و نمک آن را تست کنید، سوپ را در ظرف مورد نظر بریزید و روی آن را با جعفری خرد شده و مقداری خامه تزئین کنید.

 

 

برای دیدن دستورات بیشتر پیش غذا و دسر با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا