تکنولوژی در صنعت قارچ

سیستم های نوین هوادهی در صنعت قارچ

تاثیر این نوآوری بر افزایش سطح کمی و کیفی محصول تولیدی غیر قابل انکار است

سیستم های نوین هوادهی در صنعت قارچ، سیستم های کنترلینگ اقلیم سالن های پرورش قارچ از دسته نوآوری های چند دهه اخیر در صنعت پرورش قارچ جهان است که با حضور خود ضمن افزایش دقت در ایجاد اقلیم مطلوب رشد قارچ در سالن های پرورش، ضریب خطای انسانی را در این امر حیاتی به حداقل ممکن رسانده است.

تاثیر این نوآوری بر افزایش سطح کمی و کیفی محصول تولیدی غیر قابل انکار است به شکلی که می توان اذعان کرد حداقل ۵ تا۷ کیلو گرم در متر مربع راندمان کمی و بیش از ۲۵٪ راندمان کیفی محصول را ارتقا داده است.

در این سیستم پس از دریافت اطلاعات اقلیمی مهم برای پرورش قارچ نظیر دما (هوا سالن ، بستر پرورش و محیط بیرون)، رطوبت نسبی(سالن و محیط) و غلظت دی اکسید کربن (سالن و محیط) بواسطه سنسورهای مربوطه و انتقال آنها به کامپیوتر پردازشگر، بر اساس نقاط و دامنه های تعیین شده set points -، سلسله فرامین از پیش تعیین شده و زمان بندی شده ای به بازوهای اجرایی نظیر شیرهای برقی کویل های آب سرد ، آب گرم و بخار، دمپر موتورهای ویژه برای باز و بسته کردن دریچه های هوای آزاد و برگشتی در هر مرحله از رشد قارچ با بالاترین دقت ممکن به اجرا گذاشته می شود تا بهترین اقلیم برای رشد میسلیوم یا کلاهک قارچ در سالن ایجاد شود. در شکل ارائه شده به صورت شماتیک تمام اجزای این سیستم معرفی میگردد.

سیستم های نوین هوادهی در صنعت قارچ
سیستم های نوین هوادهی در صنعت قارچ
با  مطالعه بخش تکنولوژی در صنعت قارچ دانشنامه هاگ همواره اطلاعات به روزی داشته باشید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا