اخبار صنعت قارچاخبار عمومی و گزارش

صادرات بستر رویشی قارچ از قزوین

افزایش ۶ برابری صادرات محصولات کشاورزی استان قزوین

به گزارش هاگ، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از افزایش شش برابری صادرات محصولات کشاورزی طی ۸ ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد و بیان کرد که این شامل صادرات بستر رویشی قارچ، کشمش، نخود، انواع میوه (انگور، شلیل و آلو)، کاهو و گوجه فرنگی است.

یوسف درخشان اظهار داشت که در ۸ ماهه گذشته از سال صادرات محصولات کشاورزی از استان قزوین ۶ برابر به نسبت مدت مشابه افزایش یافته و طی این بازه زمانی ۱۵ هزار و ۱۰۹ تن محصولات کشاورزی به صورت مستقیم و با اخذ گواهی بهداشتی از قرنطینه حفظ نباتات استان صادر شده است.

وی افزود: این صادرات به کشورهای عراق، کانادا، روسیه، بلغارستان، لهستان، ایتالیا و امارات انجام گرفته است. و به دلیلی کیفیت بالای محصولات تولیدی استان، صادرات هر ساله انواع محصولات کشاورزی این استان به سایر کشورها ادامه دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: همچنین در راستای نظارت بر نقل‌ و انتقال انواع نهال و اندام‌های تکثیری به تعداد ۴۸ هزار و ۸۶۰ اصله در محصولات پسته، پیرودارف، جی ان، زیتون، گردو و گزیلا انجام شده که به کشورها و استان‌های هدف شامل ارمنستان، ابهر، اصفهان و میاندوآب صادر شده است.

درخشان افزود: همچنین طی همین مدت ۱۵۳۲ تن صادرات محصولات گیاهی شامل پنبه، جودوسر، چای، چوب چهار تراش، عدس، انواع حبوبات و انواع کرانچی (پرتقال، خرما، سیب، موز و ذرت) به کشورهای امارات، آلمان، هند، استونی، کانادا، ترکیه، سوئیس و فرانسه انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشاورزانی که قصد صادرات محصولات خود به کشورهای دیگر را دارند به ویژه در محصولات گلخانه‌ای باید بر اساس استانداردها از آفت کش‌های تطبیقی کشور مقصد استفاده نمایند و با ثبت نام در سامانه سماک نسبت به دریافت گواهی ارتقای سلامت و کد شناسه محصول خود اقدام کنند.

بنابراین اگر شما هم علاقه مند به صادرات بستر رویشی قارچ هستید کافی است با استانداردهای مورد نظر کشور مورد نظر خود آشنا شده و سپس با مشاوره گرفتن از متخصصان در بخش مشاوره هاگ، نسبت به صدور آن اقدام نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا