صادرات قارچ خوراکی و دارویی

صادرات روزانه ٣٠ تن قارچ به بازارهای هدف

می‌توان میزان صادرات روزانه را به ۵۰ تن افزایش داد

صادرات روزانه ٣٠ تن قارچ به بازارهای هدف، محمدحسن افشار رئیس انجمن صنفی پرورش‌ دهندگان قارچ کشور در اظهارات خود پیرامون شرایط کنونی بازار قارچ و تحولات آن عنوان کرد: با توجه به نوسان نرخ ارز و رونق صادرات، متوسط قیمت کنونی هر کیلو قارچ در بازار ۱۱۰۰۰ تومان است.

به گزارش خبرگزاری هاگ- افشار ازجمله مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی قارچ در حال حاضر، نوسان قیمت قارچ در بازار دانسته و افزود: با توجه به نوسان قیمت مواد اولیه، تولیدکنندگان از محل فروش قارچ درآمد مناسبی ندارند. این مقام مسئول با اشاره به قیمت تمام‌شده هر کیلو قارچ، بالغ‌بر ۸ هزار و ۹۰۰ تومان، گفت: در شرایط کنونی، تولیدکنندگان درفروش هر کیلو قارچ ۲ هزار و ۱۰۰ تومان معادل ۱۲ تا ۱۴ درصد سود می‌کنند.

صادرات روزانه ٣٠ تن قارچ به بازارهای هدف

رئیس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی با اشاره صادرات روزانه قارچ به میزان ۳۰ تن به بازارهای هدف، خاطرنشان کرد: در صورت رفع مشکلات حمل‌ونقل و حمایت دولت و پرداخت یارانه به حمل‌ونقل هوایی به سهولت می‌توان میزان صادرات روزانه را به ۵۰ تن افزایش داد. وی با اشاره به اینکه روزانه ۱۵ تا ۲۰ تن قارچ به عراق صادر می‌شود، افزود: مابقی میزان صادرات به کشورهای افغانستان، قطر، کویت و عمان انجام می‌شود.

اخبار صادرات قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا