صادرات قارچ خوراکی و دارویی

صادرات قارچ به ۵ تن در روز رسید

نرخ هر کیلو قارچ فله ۲۷ هزار تومان

صادرات قارچ به ۵ تن در روز رسید. به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان : رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی از کاهش صادرات قارچ خبر داد و گفت: با شیوع ویروس کرونا، صادرات قارچ از ۱۵ تن به ۵ تن در روز رسیده است.

مهدی رجبی رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار قارچ تعریفی ندارد، اظهار کرد: با شیوع مجدد ویروس کرونا و قرمز شدن برخی شهرها، مصرف قارچ تحت تأثیر قرار گرفته، هر چند تولید به قوت خود باقی است.
وی با اشاره به اینکه صادرات قارچ دچار بحران شده است، افزود: با شیوع ویروس کرونا و سخت‌گیری مرزها، میزان صادرات کاهش‌یافته به طوری که از روزانه ۱۵ تا ۲۰ تن به ۵ تن رسیده است.
رجبی ادامه داد: علی‌رغم آنکه میزان مصرف با تولید همخوانی ندارد، اما قیمت‌ها تغییر چندانی نداشته است که امیدواریم سقوط چندانی در بحث قیمت نداشته باشیم تا تولیدکنندگان متضرر نشوند.
رئیس قیمت انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی قیمت قارچ فله هر کیلو سر مزرعه را ۲۵ هزارتا ۲۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت با نرخ‌های ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان در مغازه‌ها گران‌فروشی است.
وی در پایان بابیان اینکه تولید قارچ همانند پیش‌بینی‌ها ۱۵ تا ۲۰ درصد رشد یافته است، تصریح کرد: ورودی روزانه قارچ به تهران افزایش‌یافته به طوری که به ۴۵ تا ۶۳ تن در روز رسیده است.
اخبار صادرات قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا