صادرات قارچ خوراکی و دارویی

صادرات ۱۰۰۰ کیلو قارچ گانودرما بجنورد به روسیه

روستاییان خراسان شمالی توان مالی تولید قارچ گانودرما ندارند

صادرات ۱۰۰۰ کیلو قارچ گانودرما بجنورد به روسیه توسط بانوی کارآفرین انجام شد. به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خانم صغری احمدی تولیدکننده قارچ گانودرما توانسته درشهرستان‌های مختلف برای افراد بسیاری کار ایجاد کند.

.او توانسته، پرورش قارچ گانودرما را به عنوان یک شغل خانگی رونق دهد

با همت این خانم کارآفرین، یک سالن پرورش قارچ گانودرما در زندان بجنورد راه‌اندازی شده و بانوان با دریافت آموزش‌ها و کمک‌های لازم  اقدام به تولید قارچ در زندان کردند

خانم احمدی برای شرکت در هجدهمین نمایشگاه انجمن صنعتگران و بازرگانان مستقل ترکیه (موسیاد) عازم این کشور شد و به عنوان تنها دارنده مجوز تولید قارچ گانودرما در ایران، در این نمایشگاه حضور یافت.

خانم احمدی اهل بجنورد ۲ سال پیش برای نخستین بار در ایران توانست مجوز تولید قارچ گانودرما را دریافت کند.

این نوع از قارچ دارای آنتی‌اکسیدان بالایی است و می‌تواند بر روی سیستم ایمنی بدن نقش مهمی را ایفا کند و از سوی دیگر برای درمان بسیاری از بیماری‌ها نیز مناسب است.

بر اساس گزارش هاگ، صغری احمدی، یکی از کارآفرینان برتر کشور در حوزه تولید و کشت قارچ بابیان این مطلب که  قارچ گانودرما، به نام پادشاه گیاهان دارویی معروف است، اضافه کرد: این نوع از قارچ دارای آنتی‌اکسیدان بالایی است و می‌تواند بر روی سیستم ایمنی بدن نقش مهمی را ایفا  کند و از سوی دیگر برای درمان بسیاری از بیماری‌ها نیزمناسب است.

وی بابیان اینکه پرورش هر دوره از پرورش قارچ گانودرما بین 90 تا 100 روز است، ادامه داد: در هر دوره پرورش 30 تا 35 کیلوگرم از این نوع قارچ تولید می‌شود.

احمدی درباره پتانسیل فروش این محصول در کشور این‌چنین عنوان کرد: قارچ گانودرما از بازار خیلی خوبی برخوردار است و اکنون یک بازار تضمینی برای فروش این محصول در تهران وجود دارد و هر کیلوگرم از این نوع قارچ تا قیمت 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. صادرات ۱۰۰۰ کیلو قارچ گانودرما بجنورد به روسیه توسط بانوی کارآفرین انجام شد.

اخبار صادرات قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا