صادرات قارچ خوراکی و دارویی

صادرات ۴۵۰۰ تن محصول صنعتی دزفول

ارزش صادرات این محصولات ۵٫۵ میلیون دلار است

صادرات ۴۵۰۰ تن محصول صنعتی دزفول ، بازرسی‌ها از ۱۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین‌ماه تشدید می‌شوند و کیوسکی در مرکز شهر مستقر خواهد شد و قاضی تعزیرات حکومتی با حضور در این محل نسبت به صدور رأی برای واحدهای متخلف اقدام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری هاگ، مهراب عبدالهی طی برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه دزفول در اداره صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد:
این تولیدات شامل میلگرد، خمیرمایه، قارچ و پلاستیک بودند که به کشورهای اروپایی، آسیای میانه، کشورهای حوزه خلیج‌فارس و عراق
صادر شدند.

وی ضمن اشاره به صادرات ۴۵۰۰ تن محصول و افزایش صادرات محصولات صنعتی دزفول نسبت به پارسال،  اظهار داشت: ارزش صادرات این محصولات ۵٫۵ میلیون دلار
است. رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول در اظهارات خود این‌چنین عنوان کرد: ۵۵۰ پرونده تخلف صنفی در حوزه صنعت در سال ۹۷
تشکیل و به تعزیرات حکومتی دزفول ارسال شد.

این مقام مسئول ضمن اعلام آمادگی سامانه ۱۲۴ جهت دریافت شکایت مردمی، افزود: طی امسال اصناف دزفول نیز در بازرسی‌های انجام‌
شده افزون بر ۴۰۰ پرونده تخلف صنفی تشکیل دادند.

صادرات تنها یک مجوز فروش اینترنتی در دزفول

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول در رابطه با فروش اینترنتی گفت: تاکنون فقط یک مجوز فروش اینترنتی از اتاق اصناف کشور برای دزفول صادرشده است. وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: چند واحد غیرمجاز فروش اینترنتی در دزفول فعال است که تخلف آنها در دست بررسی است.

عبدالهی همچنین در خصوص فعالیت تاکسی اینترنتی در دزفول اظهار داشت: در حال حاضر اختلاف حقوقی بین شهرداری و صنعت و معدن در خصوص تاکسی‌های اینترنتی وجود دارد که در مرحله صدور رأی دیوان عالی اداری است.

وی در خصوص شرایط این حوزه کاری ادامه داد: با توجه به اینکه اشتغال‌زایی زیادی در حوزه تاکسی‌های اینترنتی صورت گرفته مقررشده است تا زمان اعلام رأی دیوان عالی اداری برای مشخص شدن متولی این تاکسی هیچ اقدام و برخوردی صورت نگیرد.

بازرسی واحدهای صنعتی از ۱۵ اسفند در دزفول تشدید می‌شود

عبدالهی در خصوص تدارکات شب عید بیان کرد: برای تأمین کالاهای اساسی موردنیاز مردم هیچ مشکلی در شهرستان دزفول وجود ندارد و تعاون روستایی نیز در حال تأمین میوه شب عید است. این مقام مسئول با عنوان بررسی نقاط ضعف و قدرت بازار در ستاد تنظیم بازار شهرستان، خاطر نشان کرد: بازرسی‌ها از ۱۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین‌ماه تشدید می‌شوند و کیوسکی در مرکز شهر مستقر خواهد شد و قاضی تعزیرات حکومتی با حضور در این محل نسبت به صدور رأی برای واحدهای متخلف اقدام خواهد کرد.

عبدالهی در خصوص جذب سرمایه در استان تصریح کرد: ۹۷ جواز تأسیس در راستای جذب سرمایه از ابتدای امسال تاکنون در دزفول صادر
شده است. وی با اشاره به صدور ۴۴ مجوز تأسیس واحد صنعتی در دزفول افزود: امسال ۱۴ پروانه بهره‌برداری صنعتی با اشتغال ۳۰۰ نفر
در دزفول صادرشده است.

 بهره‌برداری یا کلنگ زنی ۵ طرح صنعتی در دزفول

رئیس صنعت، معدن و تجارت دزفول گفت: فردا با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ۴ طرح صنعتی در دزفول بهره‌ برداری و یک طرح کلنگ زنی خواهد شد. این مقام مسئول در خصوص میزان بودجه اختصاص داده‌شده این طرح‌ها افزود: برای اجرای این طرح‌ها ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و زمینه اشتغال ۸۸ نفر فراهم‌شده است.

عبدالهی گفت: طرح توسعه شرکت ستون ساز در شهر حمزه یکی از این طرح‌هاست که تیره بتنی گرد تولید می‌کند. وی بابیان اینکه ۱۰۰ میلیارد ریال برای این طرح‌ها هزینه شده و برای ۲۰ نفر اشتغال‌زایی شده است، افزود: نخستین شرکت تولید سرویس خواب استان خوزستان با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد ریال و اشتغال ۸ نفر از دیگر طرح‌هایی است که فردا در دزفول افتتاح می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول در ادامه توضیحات خود از آغاز به‌کار رزفام پلیمر خبر داد: فردا با حضور مسئولان استانی و محلی، عملیات اجرایی راه‌اندازی شرکت زرفام پلیمر (تولید رنگ‌های صنعتی) با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار و اشتغال‌زایی ۳۰ نفر آغاز خواهد شد. این
مقام مسئول در ادامه توضیحات خود عنوان کرد: شرکت دانش‌بنیان دز پارس دینامیک نیز در مرکز تحقیقات صفی‌آباد دزفول با سرمایه ۳۰ میلیارد ریال و اشتغال ۲۰ نفر بهره‌برداری خواهد شد.

عبدالهی بابیان اینکه این شرکت تولید ماشین‌آلات کشاورزی برای بسته‌بندی میوه‌جات را بر عهده خواهد داشت، افزود: یک شرکت دیگر که سبد پلاستیکی تولید می‌کند نیز با صرف ۵۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۰ نفر افتتاح خواهد شد.

قیمت هر کیلوگرم مرغ در دزفول ۱۳۶ هزار ریال

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول همچنین در خصوص قیمت تعیین‌شده برای مرغ، تصریح کرد: با توجه به جلسه ستاد تنظیم بازار استان خوزستان قیمت فروش هر کیلو مرغ کشتار روز ۱۳۶ هزار ریال است. عبدالهی  با اشاره به تخلف محسوب شدن فروش مرغ بیش از قیمت تعیین‌شده، افزود: فروش هر کیلوگرم مرغ کشتار روز نیز توسط کشتارگاه به خرده‌فروشی‌ها ۱۳۱ هزار ریال تعیین‌شده است. پیش‌ازاین ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز را برای مصرف‌کننده ۱۲۵ هزار ریال اعلام کرده بود.

اخبار صادرات قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا