صادرات قارچ خوراکی و دارویی

صادرات ۶۰۰ هزار دلاری قارچ خوراکی

ما به تولید اکتفا نکردیم و در طرح توسعه احداث واحد بسته‌بندی را در دستور کارداریم

صادرات ۶۰۰ هزار دلاری قارچ خوراکی، بر اساس گزارش های و آمارها، صادرات یک مجتمع تولید قارچ در روستای محمودآباد از توابع ساوه، سالانه رقمی بالغ‌بر ۶۰۰ هزار دلار ارزآوری برای کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری هاگ؛ این مجتمع تولیدی قارچ در روستای محمودآباد با داشتن ظرفیت تولید ۳۶۵ تن قارچ در سال توانسته بیش از ۶۰۰ هزار دلار ارزآوری برای کشور داشته باشد. در جریان راه‌اندازی این واحد تولید قارچ، چند جوان با همکاری و پشتکار از سال ۸۵ با احداث مجتمع تولید قارچ توانستند سهم خوبی در تولید ملی و صادرات ایفا کنند. عباسی، به‌عنوان یکی از این جوانان کارآفرین، عنوان کرد: در حال حاضر ۲۴ سالن تولید قارچ در این مجتمع فعال است که روزانه حدود یک تن قارچ برداشت می‌کنیم.

کیفیت تولید قارچ؛ عامل موفقیت در صادرات

ملکی، یکی دیگر از جوانان فعال در این واحد تولیدی، با اشاره به صادرات قارچ‌های این واحد به کشورهای هم‌جوار به‌خصوص عراق به دلیل داشتن کیفیت بالا، اضافه کرد: پنجاه‌درصد از قارچ‌های تولید ما صادر می‌شود و سالانه بیش از ۶۰۰ هزار دلار ارزآوری برای کشور به ارمغان می‌آورد.

کرمی، یکی دیگر از این جوانان گفت: در حال حاضر ۲۵ نیروی کار به‌صورت مستقیم در این مجتمع فعالیت می‌کنند. افتخاری که یکی دیگر از اعضاء این گروه خلاق و کارآفرین می‌باشد، در توضیحات خود گفت: ما به تولید اکتفا نکردیم و در طرح توسعه، احداث واحد بسته‌بندی را در دستور کارداریم. او در ادامه با اشاره به شرایط کنونی، گفت: برای احداث این واحد به دویست میلیون اعتبار نیاز داریم و با احداث این واحد برای بیش از ۱۰ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

ازجمله مهم‌ترین مشکلات

وی یکی از مهم‌ترین مشکلات را عدم اختصاص آب دانست و افزود: در حال حاضر آب این مجتمع به‌صورت تانکر و با خریداری از چاه‌های اطراف تأمین می‌شود. افتخاری در پایان صحبت‌های خود ابراز امیدواری کرد: اگر مجوز برداشت ۲ اینچ آب را به ما بدهند می‌توانیم تولید و اشتغال و درنهایت ارزآوری را به ۲ برابر افزایش دهیم.

اخبار صادرات قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا