صادرات قارچ خوراکی و دارویی

صادرات ۷ هزار تن قارچ خوراکی به بازارهای هدف

قیمت تمام‌شده هر کیلو قارچ ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان است

صادرات ۷ هزار تن قارچ خوراکی به بازارهای هدف در دستور کار است. رییس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی، درباره آخرین تحولات بازار قارچ، گفت: با توجه به بسته شدن مرز عراق در ایام اربعین و تعطیلات پیش رو، بازار قارچ وضعیت مناسبی ندارد.

به گزارش خبرگزاری هاگ- “محمدحسن افشار” در حال حاضر قیمت قارچ به ازای هر کیلو را ۱۰ هزار تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: بر اساس آخرین محاسبات، قیمت تمام‌شده هر کیلو قارچ ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان است که فروش با نرخ‌های فعلی زیان حداقل ۲۰۰۰ تومانی تولید کنندگان را نشان می‌دهد.

آخرین وضعیت صادرات

وی درباره آخرین وضعیت صادرات قارچ، اضافه کرد: با توجه به تعطیلی ۲۸ صفر، مشخص نیست مرز عراق تا چه زمانی بسته است. افشار ضمن اینکه تولید روزانه قارچ در کشور را ۵۰۰ تن اعلام کردند، در ادامه، گفت: با خنک شدن هوا و افزایش مصرف پیش‌بینی می‌شود که تولید قارچ در آبان ماه افزایش یابد.

به گفته رییس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی، با باز شدن مرز عراق پیش‌بینی می‌شود که صادرات روزانه قارچ به ۲۰ تن برسد. افشار مجموع صادرات قارچ در ۶ ماهه نخست سال را ۷ هزار تن اعلام کرد و گفت: با باز شدن مرز عراق و رفع موانع صادراتی پیش‌بینی می‌شود که مجموع صادرات قارچ به بازارهای هدف به ۲۰ هزار تن برسد.

اخبار صادرات قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا